Hakkamella Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Leser stadig om dem som har født i løpet av 2,3,4,5 timer... mens andre jeg har snakket med kan komme med horrorhistorier om fødsler som varer i 20-30 timer.. Hva er normalt? Får jo stadig et håp om at det kan gå fort for seg når så mange snakker om bare noen få timer i forhold til andre...
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jordmor på riksen sa at vi skal se på våre mødtre eller søstre hvordan fødselen dems var. I mitt tilfellet stemte det ikke. Mamma fødte i 3 dager med oss begge og hun hadde komplikasjoner med begge. Jeg derimot fødte ganske raskt etter min mening. Vannet gikk kl 03 på natta men jeg fikk smerter først kl 15 dagen etter og snuppa var ute 00:13 så det tok 8 timer og det er ganske raskt siden jeg var førstegangs. Det er nok helt forskjellig fra person til person så ikke stress med det kos deg med graviditeten.
Itsrejk Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Tror det eneste som er helt sikkert i denne sammenhengen er at vi aldri kan vite hvordan en fødsel blir... Jeg fødte min første på seks timer fra første ri (da hadde vannet gått tidligere på dagen, men hadde ikke rier i det hele tatt før ti om kvelden, og fire om natta var han ute). Jeg stoler derimot ikke på at nummer to går like fort (nummer en var igangsatt) - men det kan jo også gå enda fortere. Må bare ta det som det kommer, tror jeg. Hvis jeg innstiller meg på at nummer to kommer til å gå like fort blir jeg jo kanskje skikkelig demotivert underveis, hvis denne tar mye lenger tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå