Gå til innhold

Dere som har tatt igangsettingsakupunktur, se hit litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjedde det noe etter første gangen, eller måtte dere ha flere behandlinger? Og hvor langt var dere på vei når dere tok det? Og tok dere modningsakupunktur i forkant?

Jeg har nå hatt 4 behandlinger med modningsakupunktur, og skal ha igangsettingsakupunktur på fredag, da er jeg 39+2. Jeg er veldig spent på om jeg kan forvente meg at det skjer noe da, eller om jeg må smøre meg med tålmodighet en stund til.

Derfor ønsker jeg å høre deres erfaringer med dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden jeg ventet et stort barn fikk jeg lov til å begynne litt tidlig med akupunktur, vanligvis venter de til minst uke 37 i tilfelle man får en spontan reaksjon og går i fødsel...

Jeg hadde to behandlinger i uke 36, både modnings og riestimulerende nåler. Jeg fikk utrolig mye kynnere av det. Natta etter andre behandling fikk jeg maserier også. Lå våken i to-tre timer den natta med kynnere/maserier helt regelmessig hvert 10.min. Trodde nesten jeg skulle gå i fødsel, men det ga seg igjen. Fortsatte med masse kynnere helt til tredje behandling i begynnelsen av uke 37.

Da jeg fortalte om alle kynnerene til jordmora som satte nålene ville hun sjekke om de hadde noen påvirkning på livmorhalsen. Det hadde de, jeg hadde allerede 2-3cm åpning og var helt moden så hun strippet meg før hun satte en ny runde med nåler.

Dagen etter fødte jeg (riktigok med litt hjelp, de tok vannet på sykehuset), men kroppen min var helt moden og klar. Fødte da altså i uke 37.

Skrevet

hørtes veldig lovende ut:-)

Håper mine kynnere også har hatt effekt. For samme dag som jeg har vært til behandling, og dagen etterpå har jeg masse kynnere, og en god del mensverk i magen. Og det er tydelig at det river og sliter der nede, for under en kraftig kynner, som jeg mistenker må ha vært en ri, så blødde jeg noen dråper.

Jeg har ikke fått de riestimulerende nålene ennå, det er de jeg skal få i morgen. Gleder meg som en unge, for nå er jeg bare såååååååååå lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...