Gå til innhold

Haha der dreit Bokklubben barn seg loddrett ut!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man melder inn ungene sine der så står jo også navnet på dem der, men foreldrene er jo betalere ettersom barna ikke er myndige. I dag fikk guttungen inkasso fra et selskap på en bok jeg har sendt i retur, ringte dem og gjorde de oppmerksom på at de hadde sendt inkasso til et barn, da skulle jeg bare se bort fra regningen og de skulle notere at barnet var under 18 år og ikke betalingsdyktig!

Så pass på dersom barnet deres mottar inkassoregning så lenge de er under 18 år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner ikke helt hvorfor du mener de dreit seg loddrett ut...

er jo ikke så uvanlig at regninger blir utsendt feil..

Skrevet

Mener de dreit seg ut når de presterer og sende inkassovarsel til et barn, og ikke foreldrene som står som betalere! Men i tillegg har de jo mottatt boken i retur og da hadde de jo ikke behøvd og sende inkasso? Eller tror de ikke jeg følger med på hva jeg mottar og evnt, sender tilbake?

Skrevet

De dreit seg ikke loddrett ut. De gjorde en feil.

Skrevet

Selvsagt skulle de ikke ha sendt det til inkasso hvis du har returnert boken. Men slike feil kan fort oppstå. Kanskje de ikke hadde registrert at boken var kommet tilbake.

Regner dessuten at det var et inkassovarsel du har fått, og ikke selve kravet fra et inkassofirma? Hvis ikke så burde du ha reagert når du fikk purring/inkassovarsel, for det er de pliktige til å sende ut før de sender det til et inkassofirma.

Og om det er ditt navn eller barnets navn som står på, spiller vel ingen rolle. Du er jo uansett ansvarlig for den..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...