Gå til innhold

Fy F... så tjukk du er!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk jeg på melding på msn da jeg kom hjem. en kompis som hadde sett meg på senteret. han mente han kunne si det siden jeg ikke har lagt på meg mer enn 3 kg gjennom hele svangerskapet.

er 158cm høy. å veier nå ca 59kg er 37+2 eller hva det var hehe..

men likevel.. vet jo at de ikke forstår hvor sårbare vi er.. men jeg blir jo erta hele tiden. selvom de mener det godt. jeg får jo også masse skryt for hvor frisk og fin jeg ser ut. å at magen min ser ut som en basketball (føler fader med det er en basketball med ADHD :P)

men HALLO jeg ler liksom ikke..this face is NOT laughing (sånn det staves?) hadde egentlig ikke komplekser, men nå begynner de å komme.. syns jo at folk kan holde litt tilbake..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du høres ikke tjukk ut! Menn har jo ikke peil på hvordan kroppene til oss damer forandrer seg utover svangerskapet, bare de rike og berømte som har privat trener, privat kokk, privat ernæringsfysolog og alt tilrettelagt som ikke ser litt shabby ut på slutten... Jeg orket ikke å pynte meg, eller å tanke på hvordan magen så ut helt på slutten, hadde nok med å prøve innbitt å knyte lissa mi jeg!! Gi han et realt tupp i leggen neste gang du ser ham, sånn skal man IKKE si til høygravide, eller oen andre for den saks skyld!

Du skal snart føde en frisk og deilig baby, og kroppen din blir bedre:) Kos deg med den tiden du har igjen med smulen din;)

Skrevet

kan jo ikke se det når jeg står med ryggen til at jeg er gravid.. har null vann i kroppen..

virker søren med som om noen aldri har sett ei gravid før.. aaaaargh hehe.. neida.. blirke sint.. bare litt irritert over hva folk tilater seg å si.

Skrevet

Du høres ikke særlig tjukk ut nei, bare ta det helt med ro. Han mente det selvsagt ikke bokstavelig. Sikkert hans måte å få oppmerksomhet på (?).

Skrevet

Det er helt i orden at samboeren min kaller meg for "tjukka" innimellom, men at andre bare skal komme å kalle meg for tjukk, det liker jeg bare ikke, selv om det er en grunn til at jeg er tjukk.. :P

Skrevet

Men på en annen måte så har ikke mannfolk peiling på hva det vil si å være gravid, på den måten vi som er det opplever det. Så man kan vel sånnsett ikke forvente at de skal vite alt om hvordan vi reagerer osv. Det er vel bare deres måte å si "jeg vet du er gravid og ser at du vokser" på.. :)

Skrevet

Innerst inne misunner de oss fordi vi kvinnfolk har muligheten til å knytte oss til en baby på en helt annen måte enn mannfolkene kan.. ;)

Skrevet

Hm, jeg kaller venninna mi for tjukka:) Tror ikke hun bryr seg om det, heller kanskje hun gjør det? Hun er gravid. Mannen min kaller meg på fint "stor", selv om jeg ikke er gravid, hehe. Jeg ville ikke brydd meg med det, men vi er alle forskjellige.

Skrevet

Jeg fikk besøk av en venninne her om dagen.. Noe av det første hun kalte meg var feit og hormonell.... Utrolig hyggelig... Jeg hadde ikke sagt noe annet enn hei omtrent og så får jeg den i trynet.. Har 2uker til termin og syns ikke sånne kommentarer er noe hyggelig... :(

Jeg er sikker på at det ikke ble sagt i alvor, men det er nå likevel lov å tenke litt før man åpner munnen...

Skrevet

Øøøøøh herlighet da, han var jo ironisk da !!!!!!!

Veier jo omtrent 10-15 kg mindre enn meg du nå som gravid, enn hva jeg er normalt. Og jeg er ikke tykk ........

Get a grip !!!!

Skrevet

Hørt om ironi???

;o) Må tenker på at dine hormoner nå er meget på høykant,- dermed også dine følelser..du har jo egentlig tatt av du med en vektoppgang på bare 3 kilo, og det SER du nok selv....så du skjønner nok at dette var ironisk ment, eller han ment å si at NÅ ser magen stor nok ut for din magre/tynne kropp eller noe sånt..Enten er det hormoner løpsk her, eller du fisker etter å høre "hvor flink du er som har lagt på deg så lite og som er så slank og nett selv så langt på vei"....FOr du har lagt på deg skummelt lite om du ikke hadde litt å gå på fra før, men igjen, det er jo veldig individuelt og renger med at JM/lege følger med slik at du er helt innenfor hva som er normalt for deg....

Skrevet

Er man flink når man ikke legger på seg?

Skrevet

ehm. hehe.. ja, jeg er jo selvfølgelig hormonell. jeg er jo gravid. å da gir jeg blaffen i ironi eller ikke.. jeg begynner å bli litt lei av å bli snakket om kroppsmessig.. akkurat som om alt handler om det å ikke babyen.

er ikke ute etter å fiske.. har jo spist normalt å ikke akkurat letta på ræva i graviditeten. så jeg har ikke gått inn for det.. jeg ble jo heller litt bekymra da jeg så på vekta. beboeren i magen er visstnok litt liten.

var uansett ikke det som poenget med innlegget. poenget var at en BURDE fatte. ironi eller ikke. at gravide ikke tåler å høre allverdens. jeg er så fed up av det meste nå. at det var veldig unødvendig. dette er en kamerat som VET det veldig godt. for vi har snakket masse sammen.

hadde det vært en bekjent så hadde jeg nok ikke brydd meg så mye.

Skrevet

av og til virker det som om folk ikke helt vet hva de skal si til gravide. så da plumper de ut med noe skikkelig idiotisk.

å når en har bare 2 uker igjen som deg så er det hvertfall ikke det en vil høre.. en har jo vært gravid en stund å gleder seg til å bli ferdig med det å kunne få holdt ungen i armene heller.

er veldig lov til å tenke først ja. en går ikke opp til å en afrikaner som er veldig veldig mørk å sier : fy faen å svart du var.

sånn uten videre.

Skrevet

Da skulle han sett meg sist jeg var sånn passelig gravid. Jeg er 153 høy og veide 64 kg på det meste! Heldigvis var ingen slemme mot meg og sa slike stygge ting til meg. Jeg har tykk hud, men hadde nok blitt lei meg (og forresten ble jeg like tynn igjen etter fødselen, selv om det tok et års tid).

Skrevet

3 kg var jo nesten ingenting:) sett et 0 tall bak så hadde du min vektoppgang^^ Og jeg kan love deg at verken ironi eller dårlige spøker ble godt mottatt her;P

Skrevet

Vel, ikke akkurat feit du heller da..... Gikk opp fra matchvekt på 70 kilo før graviditet og før fødsel veide jeg 111...Hadde gått opp en ca 5 kilo FØR graviditet pga røykestopp da, så graviditetsoppgangen var "bare" 36,4 kilo fra dagen etter positiv test til fødsel....

Og, jeg fikk høre hvor "sunn" jeg så ut..Ha-ha..Vann var det heller ikke. Veide nesten 100 kilo 2 mndr etter fødsel...Og et år etter var jeg fortsatt 85.... Men alle trodde jeg skulle føde da jeg hadde halve tiden igjen da....

Men jeg brydde meg ikke om det der og da, bestemte meg for å ta evt problemer ETTER fødsel..Og det ble virkelig problemer da...Slet som en helt for å gå ned....Men nå er jeg enda et barn rikere og nede i 75 :o) Og vil ikke bli mindre heller..

Man er bare hormonell som gravid, og man må bare godta at folk tar på magen, kommenterer utseende og spør om deiv "graviditetstema"....Neste gang man er gravid er man forberedt på det,- og da er det litt enklere å takle...

Skrevet

du har helt rett anonym 13.29 :) jeg blir nok mer forberedt neste gang :)

så flink du var som kutta røyken :) en pleier jo å gå opp i vekt da. om en er gravid eller ikke.

har egentlig aldri brydd meg om hva folk har sagt om utseende mitt.. kun mens jeg har vært gravid at det har vært sårbart. for folk virker så himla opphengt i det. ble litt sjokka over meg selv over at det gikk så inn på meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...