Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 lurer på om det er noen som har erfaring med angst under svangerskap? råd?hilsen ei med en spire på 10 uker
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 generell angst eller mer spesifikt svangerskapsrelatert? Fortell litt mer, så kanskje jeg kan hjelpe deg. Ikke for at jeg er noen fagperson, men har to svangerskap bak meg og litt livserfaring:-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 generell angst som er noe forveret når jeg er i sitvasjoner jeg ikke kan kontrolere å må forholde meg til personer jeg ikke er trygg på, har godt på cipralex før men sluttet da vi ønsket oss barn.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Ok. Da vil jeg først si at jeg håper du har god støtte i barnefaren? Regner med du gruer deg til svangerskapskontroller osv hos lege og/eller jordmor. Kan du ha med deg en fast person som du stoler på dit i begynnelsen? Jeg synes du skal snakke med lege/jordmor om din angst. Det er viktig at de er klar over dette. Min erfaring er at jordmor har mye bedre tid enn lege, så kanskje du skal vurdere å gå mest til henne. Dette avgjør du selv. Ikke noe er bedre enn å få tid til å bli trygg på og kjent med de nye personene du skal forholde deg til utover i svangerskapet. Skaff deg mye kunnskap om det å gå gravid. Men ikke la deg skremme av alt du hører her inne. Hvis du vet mest mulig om temaet, men klarer å se at ikke alt er like ille som det kan se ut/høres ut, kommer du langt. Men å være bevisst på de ulike aspekt ved svangerskapet er lik høyere mestringsgrad i møte med diverse problemstillinger. Bruk mye tid på å tenke på at alle graviditeter er ulike. Din situasjon er unik for deg. Du fortjener å bli tatt like mye på alvor som alle andre. Har du medisinske spørsmål ang graviditeten skal du ikke nøle med å kontakte fagpersoner. I ditt svangerskap er det du og det som vokser inni deg som er det viktigste! Og så må man ikke glemme å leve livet sitt i tillegg. Ha hele tiden små ting du kan glede deg til. Et besøk hos frisøren, en kafetur med en venninne, kort sagt små mål underveis som du kan se fram til. Håper du ikke synes dette var veldig overfladisk av meg å svare, men dette er ting som har hjulpet meg de siste ni månedene...Har slitt med litt depresjoner og en anelse angst.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2008 #5 Skrevet 11. desember 2008 Tusen takk for gode råd.. det er ikke ukjent for meg det å gå gravid er nr 5 dette men er fryktelig slitsomt å ikke kan få medikamenter som i allefall kan ta litt av det verste. håper du er bedre da å at du nyter ferden med den lille i magen for det gjør jeg virkelig men dødsangsten er den verste, har vert i ellendig form de 3 siste åra pga stoffskifte som går opp å ned og diverse andre prøver som b 12 mangel osv da blir angsten forverret iåm at du vet noe er galt men å legene vet det men bare ikke funnet ut eksakt hva ennå å da blir man redd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå