Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vi skulle ha mini så fikk/arvet/lånte (er ikke sikker på hvilket ord som ble brukt, er over 3 år siden) vi en sprinkelseng, av familie. De vi fikk den av hadde ingen planer om flere barn, men det hadde vi, så vi leverte aldri tilbake senga, og det var helt greit for de.

Men brått så kom svingen litt for fort og de skulle ha ett barn til. Det var en selvfølge for meg at de da skulle få igjen senga.

Men så fikk vi en vannlekkasje der senga stod oppbevart, og den ble ødelagt. Masse muggsopp og greier... :s

Jeg har nå tilbudt de penger, eller kjøpe ny seng til de. De ønsker penger og heller kjøpe ny selv. Men vi har ikke snakket om noen sum ennå.

Det er en sprinkelseng fra jysk kjøpt i 2003-2004, kostet rundt 700-800 kr.

Jeg synes rundt halv pris er nok egentlig... Hadde de f.eks solgt senga dengang så hadde de vel ikke fått mer for den uansett...?

Og hadde situasjonen vært omvendt så hadde jeg heller ikke bedt om mer selv.

Hva ville du ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var vel ikke akkurat noen luksus-seng da, så jeg ville nok gjort som deg. Får en fin seng på ikea til den prisen. Og hvis dere har vært så samarbeidsvillige, er de jo heldige. Andre ville gitt blaffen i hva de sa.

Skrevet

Jeg ville igrunn kjøpt meg en ny seng hadde jeg være de andre....

Men av ren høflighet kan du jo tilby deg å spytte i noen kroner :)

(jeg hadde ikke krevd noe av deg om du hadde lånt en seng av meg for mange år siden og den hadde gått i stykker. da ville jeg nok kjøpt meg en ny, kanskje litt mer "oppdatert" seng)

:)

Skrevet

kjøpt dem ny seng uten tvil.

Dere lånte den og den ble ødelagt (irrelevant hvordan).

Skrevet

Vi har tilbudt å kjøpe ny seng til de, men de vil heller kjøpe selv. Noe jeg forstår veldig godt egentlig. :)

Og derfor tilbyr vi de penger i stedenfor. Men som sagt så har vi ikke snakket om pris ennå.

Vi kommer ikke til å lage noe bråk ut av det her, så uansett så gir jeg de det de ber om...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...