KarinB Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Gutten min er nå passert 5mnd. ha har fått grøt siden han var 4 mnd, økt opp til 2 fulle porsjoner ca pr dag nå. MEN, han spiser kjempe fint grøten i 2 dager, og så vil han ikke ha den. Prøvde deretter en ny grøt smak, den elsket han og spiste fint i 2 dager, og så var det grøt nekt igjen. (han er veldig ivrig nr han først spiser) Nå har vi vært igjennom 3 forskjellige (De 3 som finnes til 4 mnd)grøter, og prøvd de om igjen og om igjen, men han vil ikke ha. blir litt fortvilet da jeg ikke ammer og det er anbefalt at mme barn får grøt. pluss at han sover jo såå mye bedre når han spiser grøt. Flere som har opplevd dette?? Så, derfor gikk jeg til det skrittet i dag å kjøpe 6 mnd grøt til han Han slukte den. Kjøpte 2 ulike 6 mnd grøter og en stk 4 mnd grøt i håp om at bytte på disse som har mere smak vil holde appetitten oppe. Er dette helt galt av meg synes dere? Han er jo ikke 6 mnd fullt enda....Lager de litt tynnere enn det som står på pakken.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 ja det er vanlig. min ble ikke lei før han var endel eldre da.... hvis han ikke får vondt i magen av 6 mnd grøt går det sikkert helt fint å gi den. prøv å blande med forskjellige fruktmos, litt kanel osv. gutten min elsker å få litt grøt på skjea duppet i fruktmos.
KarinB Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2008 det var lurt med fruktmos! At jeg ikke har tenkt på det!!!
kitty08 Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Veldig vanlig, alt går i bølger. Han liker det sikkert igjen om en uke eller to :-)
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Her blander jeg med ulike typer fruktmos, enten de små 4 pk eller store glass som jeg bruker litt av hver dag i grøten og har stående i kjøleskapet, da blir det masse variasjon. Ellers har jeg laget sviskepure som jeg blander i av og til, og du kan jo ta most banan i (i begynnelsen tok jeg denne i hvitløkspressen, veldig effektivt). Husk at mye banan kan gi hard mage, så husk sviskemos av og til, bare et tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå