hekrimamma Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har 2 barn og ønsker veldig en til. Problemet er at med nr 2 gikk vannet og fødselen startet i uke 26. Lå 6 uker før babyen kom, så den var ganske stor. Problemet er bare at han satt fast da de skulle ta han ut og måtte "ødelegge" livmoren min. Jeg har fått beskjed om at livmoren min derfor ikke tåler rier. Siden fødsel nr 2 startet for tidlig mente legen på sykehuset det kunne være farlig å forsøke å få en til, dette fordi kroppen ikke tåler at fødselen starter tidlig. Da vil livmoren min sprekke i følge legen min på sykehuset. Fastlegen min derimot har aldri hørt om dette, og mener det bare er tull. Har noen av dere erfaring med dette? Ville dere hørt på fastlegen eller han som forløste babyen? Jeg vil jo ikke akkurat risikere livet heller for en til. Er så usikker på hvem jeg skal høre på.
gerd Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Du skal høre på han som forløste - det er jo han som vet hva som skjedde. Men fødte du vaginalt? Med tang eller? Operert etterpå? Be om å få kopier av papirene dine fra fødselen - da spesielt operasjonsbeskrivelsen og be fastlegen om henvisning til en privat gynekolog eller et annet sykehus for en vurdering av en annen gynekolog. Skader ikke å høre hva andre fagpersoner mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå