Gå til innhold

Gift eller "bare" samboer før du ble gravid? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt morsomt å se hvor mange som "følger gamle tradisjoner" med å vente med barn til ETTER de er gift, og hvor mange som får barn utenfor/før ekteskap?

Jeg venter mitt første barn. Er ikke gift enda(er forlovet), men har vært sammen med samb. i over 5 år. Likevel mener noen at vi skulle ha giftet oss før vi fikk barn.. Hvorfor det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Riktig" rekkefølge her, giftet oss først, barnet kom et år senere ;-)

Er jo den gammeldagse måten å tenke på dette, ingen av vår generasjon som bryr seg om sånne bagateller i dag vel...?

Skrevet

mange velger å gifte seg før de får barn fordi det før var mye mer ryddig hvis det ble slutt ihnt barn hvis man var gift, men nå er samboere så og si likestillt med gifte, så det er ikke store forskjellene;)

Jeg er forlovet med min samboer, og vi har en liten gutt:) Vi planla baby, og venter med giftemål til vi har kommet litt ovanpå med den nye hverdagen;) Og det er jo sååå søtt å ha lillegutt med i vielsen:) Gleder meg:D men ikke et must, bare koselig, og føler det er neste skritt;)

Skrevet

venter mitt første barn jeg også,

Ikke gift, men forlovet, vært sammen med samboer i snart 3år :)

Skrevet

samboer her.. gifter oss etter at lillegutt kommer.. ;)

Skrevet

Vi hadde vært samboere i 5 år og forlovet i 2 år. Giftet oss da sønnen vår var ett år. Vi var ikke gift fordi vi var fattige studenter og ikke hadde råd. Giftet oss så fort vi hadde klart å skrape sammen nok til en anstendig middag for nærmeste familie.

Skrevet

Var kun forlovet da jeg ble gravid, men ble gift innen han var født.

Skrevet

vi giftet oss tilogmed før vi flyttet sammen ;)

og prøver nå å få vårt første barn :)

Skrevet

Planla riktig rekkefølge :) Utdannelse, jobb, mann, gifte seg også få barn. Men ble ikke noe ut av. Ble slik: mann, utdannelse (litt iallefall), barn, forlovelse. Vi skal gifte oss i 2010. Og begynner på resten av utdannelsen neste år :) Og har enda ikke jobbet en dag i mitt liv :P

Skrevet

Vi var gift, fikk barn 1,5 år senere. Jeg syns min familie fortjener et ordentlig ramme. Jeg er forresten ikke kristen, bare gammeldags.

Forlovet er ikke noe sivilstatus, da er man samboere med tanken om å gifte seg (kanskje)

Skrevet

Vi var verken gift eller samboere.. Men vi ble samboere da gutten vår var 10 mnd da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...