Gå til innhold

Vil lage julekortet selv...noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev tidligere at jeg var utrolig misfornøyd med kortene jeg fikk fra optimalprint og nå tenker jeg rett og slett på å lage kortene selv. Tenker rett og slett på rød papp, noe glitter, stas og fint bilde av barna. Tips? Er ikke noen scrapper, vet egentlig ikke hva det er men har de noen begynnerpakker? Vil heller sende fra meg et fint bilde enn det vi fikk i posten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.... jeg lager mye kort selv, og har laget julekort selv, men når jeg tenker meg om så aner jeg ikke åssen jeg skal forklare det da. Du kan jo søke litt på nett og få inspirasjon. Panduro kan gi inspirasjon.

Jeg laget avlange kort i rød papp som jeg brettet. Klippet 3 like store bilder. Klippet 3 litt større firkanter i hvit, og 3 ennå større firkanter i grønt. Limte først de tre grønne firkantene skeivt nedover (over hverandre). Så brukte jeg en dings fra panduro til å lage bølgepapp med. Lagde bølgepapp av de hvite bitene og limte de oppå de grønne men skeivt oppå de igjen. Så limte jeg bildet skeivt igjen oppå de. Skjønnte du noe av det tro??? ;)

Øverst på kortet klippet jeg ut 6 hvite små firkanter og limte 3 + 3 ved siden av hverandre. Skrev GOD JUL med en bokstav i hver firkant.

Usj, jeg er elendig på å forklare....

Skrevet

Syns det var veldig forståelig forklart, de kortene ble sikkert kjempefine.

Vil bare si at jeg har også bestilt fra optimalprint, for første og siste gang. Men har vel funnet ut at vi må bare sende de ut likevel... Ble litt usikker nå, for det er jo kjipt å sende ut et julekort som er skikkelig kornete..

Skrevet

Takk for forsøket! Har faktisk gått forbi en slik scrappebutikk flere ganger så i morgen går jeg innom og ber om noe idiotsikkert. Jeg er alt annet enn flink med slikt, mannen min himlet nettopp høyt med øynene da jeg sa jeg skulle lage kortene selv. Han vet jo at slikt ofte ender i mye banning he he. Alternativt finner jeg noen fotomapper og gjør det enkelt ,-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...