Gå til innhold

Hvordan lager dere ribba?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager to ribber på juleaften.

den ene koker jeg kraft på som blir til fersk suppe, tradisjon der jeg kommer fra. Steker den etter at den er kokt.

Den andre steker jeg på lav varme i lang tid, etter at den har ligget med salt, pepper og appelsin kraft i en fem til seks dagers tid.

Svigermor steker ribba sin tre! ganger for det er hun oppvokst med.

Er det noen som gør det på andre spennende måter, liker å eksprimenete(? tror det skrives sånn) litt på kjøknet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg steker den nok relativt tradisjonelt. I år tenkte jeg at jeg skulle teste ut Hellstrøm sin variant:)

Skrevet

jeg spiser pinnekjøtt hos mamma=)

(måtte bare)

Skrevet

Jeg steker ikke ribbe, men svigermor steker den i oppdelte stykker. Den blir visst ikke så fet da. Steker/varmer den opp igjen til frokost de påfølgende dagene, og ifølge sambo er den egentlig best da.. :o)

Skrevet

tja, vet ikke hva som er vanlig. og ikke er jeg veldig dreven heller. men de gangene vi har lagd det sånn:( lager det et par gange ri desember hvert år).

legger en saltet ribbe oppned(svoren ned) i formen, fyller på litt vann og steker den sånn en halvtimes tid på høy temp. så tar jeg den ut, legger den på rist og steker den videre sånn til den er ferdig ( ca 1 1/2 - 2 timer). og evt til under grillen med svoren for å få den helt sprø.

Blir veldig vellykket om jeg får si det selv. hehe

Skrevet

I år blir det ribbe etter Hellstrøms oppskrift. Så videoen hans på VG nettsiden. Den så skikkelig fantastisk ut.

Tenkte å prøve den ut til helgen...=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...