Gå til innhold

Å ta urinprøven om natta...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye på do om natta for tiden, noe som igjen resulterer i at jeg ikke må på do om morgenen....Kan jeg evt ta urinprøven i glass om natta istede for på morgenen? Noen som vet om det har stor betydning for resultatet?

Natta er rundt kl 05 :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du setter den kaldt vil jeg tro at det går helt greit. Det viktige er jo at urinen har ligget litt i blæra og godgjort seg..;)

Skrevet

Sist gang jeg var hos jordmor sa hun at den urinprøven man har med på svangerskapskontroller ikke trenger å være morgenurin i det hele tatt :) Jeg glemte nemlig det den morgenen, så tok den jeg fikk 2.gang jeg var på do. Trenger ikke faste engang før du tar den prøven.

Skrevet

Jeg fikk påvist at jeg hadde urinveisinfeksjon på legevakta, men så skulle jeg til kontroll før jeg hadde hentet antibiotika og da tok jeg urinprøven om natta. Da sa legen at prøven var helt fin (men det var den ikke) så fikk beskjed om å ikke ta antibiotikaen..så noen uker etter gikk jeg tilbake til legen for jeg var sikker på at jeg hadde UVI, og da slo den ut. Så tror ikke jeg ville tatt den om natta.

Skrevet

hadde da altså gått lenge uten antibiotika siden legen mente jeg ikke skulle ta den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...