h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 At på dominerende kvinnearbeidsplasser, så har de fleste bare julebord uten følge, men på de mannlig dominerende arbeidsplassene, så er det for det meste "med følge"??? Har alltid stusset på det....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 er d det da? jeg jobber i en bedrift med flest menn, vi hadde julebord med følge, men jeg vet at maange ønsket og trodde lenge at det var uten følge. og jeg har selv vært sammen med en fyr i 12 år, og har kun vært på julebord med ham 1 gang........ (men det har kanskje vært alternative juleobord noen år, i forbindelse med seminar på dagen osv...) men - alikevel, på de 12 årene vi var sammen, tror jeg jammen sann at jeg var med på ca 1-2 ting i forbindelse med hans jobb!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2008 #3 Skrevet 11. desember 2008 Fordi såkalte dominerende kvinneplasser har ikke råd til å ha julebord. Mange (av de som jeg vet om iallefall), gjør det uten støtte fra arb.giver. De må gjøre det på privat intiativ. Da blir det vel naturlig å gjøre det uten følge av mest praktiske årsaker. Mens steder hvor det jobber mye menn er ofte store bedrifer og hvor det arrangeres julebord (og andre ting) fra bedriftens side, og da har de råd til å ha med følge også? Har jeg inntrykk av iallefall. Eller kanskje det er fordi at damene ser for seg en hel kveld på byen uten mann og tanke på barn. Og ser på det som en husmorferie?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Jobber på kvinnearbeidsplass jeg da, og hos oss er det flertallet som avgjør om det blir med eller uten følge. Men om vi tar med følge, må følget selv betale for seg, arb.giver dekker kun maten til de ansatte...
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2008 anonym 08:16 Det var noe slikt jeg tenkte meg også...hmmm...
metaMORfose Skrevet 11. desember 2008 #6 Skrevet 11. desember 2008 Jeg signerer også anonym 08:16. Sånn er det på min kvinnedominerende arbeidsplass. Dessuten er det mange unge som jobber i barnehage, og ikke alle har noen å ha med. Så i steden for å ta med følge, tar vi med faste vikarer osv, Det er alltid kjempemorsomme fester!!! Hva skal vi med menn der da? ))) (Jeg bare tøyser altså!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå