Gå til innhold

Studenter og tidligere studenter, ang. "ferie"...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Juleferien starter snart her, men jeg føler absolutt at jeg ikke bør ligge på latsia med å la være å lese og jobbe med stoffet av den grunn. Men samboeren mener at jeg vil ha godt av å legge bort bøkene et par uker.

Personlig synes jeg at jeg bør i hvertfall bruke så mye tid som mulig på å repetere og lese meg opp på noe av stoffet som skal gjennomgås på nyåret. Men lurer litt på hvilke erfaringer andre har. Kansje gjøre noe midt i mellom? Julaften og de "røde dagene" skal jeg selvsagt legge bort bøkene.

Tia flyr jo og selv om det kansje kan virke lenge til både februar og påske så vet jeg av erfaring at ukene flyr avgårde og VIPS....så er dagen kommet.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig så tror jeg at man bare har godt av å slappe av litt innimellom slagene. Men hvis du føler at du trenger å repetere litt så er det vel ikke noe i veien for det:) Jeg hadde ikke stresset med det i hvertfall(om det ikke var et behov da). Husker da jeg var student selv, hadde DE ambisjonene om å lese masse i alle feriene, men det ble aldri noe av:)

Skrevet

Du må jo føle på hvordan du ligger an selv. Føler du at du har kontroll (tror ikke noen studenter vil innrømme det) eller har du kommet deg greit gjennom det første semesteret? Det skader jo ikke å lese og repetere, men mange er nok veldig glad i ferien sin. LER...

 

Jeg er perfeksjonist med studiene og blir ikke fornøyd før jeg får best.. He he he.. Så her er det lesing i ferien.. Men, unner meg selvsagt litt fri også.

Skrevet

Her skal det ikke leses mer enn et og annet juleblad og Se og Hør;)

 

 

Skrevet

Tror mange slutter å tenke på studier rett etter eksamne. Etter jeg fikk barn las jeg videre og repeterte frem til den 20. Tok lang ferie uten lesing da.

Skrevet

Jeg trenger å vite at jeg har gjort mitt beste, før mikrobiologien føler jeg ikke det, men der gis det ikke karakter uansett så ikke så viktig.

Anatomi og fysiologi er noe annet, det får vi karakter så der vil jeg virkelig sette inn et ekstra gir og gi full gass.

 

Så feks hvis jeg hadde gjort det middelmådig på den eksamenen og tatt feks jule og vinterferie uten å åpne boka så ville jeg nok vær sur på meg selv i ettertid ja...

Skrevet

jobber du jevnt i løpet av semesteret er det ikke nødvendig å pugge i feriene også - selv om du vil nå helt opp. nå er jeg akkurat ferdig med 8. året med studier (jadda jeg vet det er mye men greier aldri bestemme meg for hva jeg vil bli) og min erfaring er at krampejobbing på begynnelsen ofte ender med latmannsperioder (eller utslitthet) midt i semesteret. tenk på studiene som et maraton, forsøk å jobbe jevnt, hvil når du kan, spis nok, sov nok og sørg for å holde deg àjour - og motivert! hør på mannen din: ferie= ny giv på nyåret.

og for all del, prøv å ikke sakke akterut i løpet av utdannelsen, det er sååå kjedelig å ta igjen fag.

 

Skrevet

Leser jenvt og trutt, men føler at på et fag må jeg sette inn mer enn jeg vanligvis gjør. Hukommelsen min er ikke det den var, den er "skada" av 3års husmorstilværelse i strekk....ikke bra... Tenkte jeg skulle jobbe med litt oppgaver for å repetere. Men skal ta en uke helt fri tror jeg...det kan nok gjøre godt.

 

Skrevet

du gjør som du vil, selvfølgelig :)

vårsemesteret er lengre enn høstsemesteret da. jeg ville ikke bekymret meg så veldig egentlig.

Skrevet

Jeg leser aldri i ferier, selv om jeg egentlig planlegger det. Tror vi har godt av ferier jeg, men kommer jo litt ann på hvor lange de er. Selv har jeg 4 uker nå, enn så lenge gjør jeg ingenting. Men skal repetere bittelitt etterhvert tror jeg. Nå har jeg mest avsluttende fag hvert semester, men i år har jeg to fag som går over hele året, og de to fagene må jeg kikke littegrann på... Litt av begge deler tror jeg er lurt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...