Gå til innhold

Hvor mye tjener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo vurderer i disse dager å bli gravide. Derfor lurer jeg litt på hvor mye penger som faktisk går til å ha en liten en i huset. jeg har ca 12000 utbetalt i måneden og sambo har rundt 15000. har vi råd med en liten en da? så inderlig lyst å utvide familien litt:) Fortell gjerne litt om deres økonomiske situasjon:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo litt an på hva slags utgifter dere har også, da.

Skrevet

joda, det skjønner jeg jo:) skulle formulert meg litt annerledes kanskje. spørsmålet er vel heller hvor mye penger i måneden ca bruker dere på barnet deres? så kan jeg jo vurdere om vi har råd eller ikke selv:) tenker i hovedsak da på babyer.. fra nyfødt til de er 2 ca.

Skrevet

Du trenger en hel del i engangskjøp

klær, vogn, seng, bilstol, vippestol, vanlig stol, flasker osv osv

Det er umulig å si hvor mye dette kommer på, alt avhenger av om dere kan arve noe, få noe, kjøpe brukt, billig eller dyrt...men total grov beregning 30 000 +/- masse.

Du mottar barnetrygd på 970 kr mnd, det dekker nok fint opp mat og bleier det første året.

Barnehage fra ca 1 år ca 2500 kr mnd, mulig du velger dagmamma og kan motta kontantstøtte, men vår dagmamma betalte vi hele kontantstøtten + 2500, så det ble det samme (oslo). Er du hjemmeværende mellom 2-3 år kan du motta kontantstøtten på litt over 3000, men da har du jo ingen andre inntekter.

Det er umulig å beregne. Det beregnes ca i snitt at hvert barn koster deg ca 1-1.5 mill frem til de blir voksne

Du kan beregne dette inne på sifo

Barn er fryktelig dyre som nyfødt, hvis du mangler alt av utstyr. Så følger noen år som er rimeligere for så å ta seg opp etterhvert som de blir eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...