Gå til innhold

Jeg har forferdelig dårlig samvittighet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden pakket jeg noen få ting + barnet på 2 år og stakk fra min voldelige mann. Og jeg har hele tiden følt at jeg gjorde det rette, for hun har blomstret opp, begynt å sove hele natten, begynt å spise + at hun ikke trenger å kose hele tiden lenger. Hun virker tryggere generelt. Men jeg tenker bare at jeg har vært skikkelig slem som tok henne ut av barnehagen.. Og vi får ikke ny barnehageplass før om minst 3 mnd. Men kanskje hun har godt av å slappe av i noen måneder først, og bli kjent med sitt nye hjemsted. Syns det er så teit av meg å ha så dårlig samvittighet når jeg vet at dette var bedre for henne, nå slipper hun å se at mamma får bank hver dag. Hun hadde jo bare gått der siden august, så det er vel ikke så ille..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet, du har vært flink og brukt morsfølelsen din for at barnet ditt og du skal ha det bedre i hverdagen!

Lykke til! ;-)

Skrevet

Du har gjort en kjemoegjerning for barnet og for deg selv, bare vent å se hvor mye hun kommer til å blomstre når hun begynner i barnahgen igjen etter å ha fått stablet på bena litt stabilitet med mammaen sin:)

Velkommen til "the happy side", mye bedre her enn med en vodlelig mann, for dere begge!

Skrevet

Bank i bordet og takk gud for at du stakk av fra din voldelige mann.

Barnet merker sikkert ikke så masse til det,trives sikkert sammen med deg:)

3 mnd går jo fort.

Skrevet

Det viktige her er ikke barnehageplassen, men at du tok til vett å tok barnet og deg selv ut av et voldelig miljø... og det er kjempebra! :)

Skrevet

Ja, jeg vet jeg har gjort det riktige. Men alt skjedde så brått at jeg rakk ikke å forberede henne i det hele tatt, to dager etter at jeg bestemte meg, bodde vi et annet sted liksom. Er så redd for at hun tar skade av det. Selv om det nok ikke blir verre enn det ville blitt slik som livet var.

Får bare gjøre mitt beste for å skaffe henne et stabilt liv fra nå av.

HI

Skrevet

Jeg tenker at det kan være bra for henne i en periode å være hjemme så dere får slått dere litt til ro. Barnehagen går ingen steder.

KJEMPEBRA at du har kommet deg vekk. Bare sørg for å få litt hjelp selv også..-)

Skrevet

Dersom du hadde fortsatt å bodd med en voldelig mann kunne du hatt dårlig samvittighet ovenfor datteren din.

Men det du har gjort nå er det beste du kunne ha gjort både for deg og datteren din, det at hun må være ute av bhg i tre mnd gjør ingenting, som andre sier her kan det være fint å få slå seg litt til ro og bli kjent på det nye stedet før hun begynner i barnehagen!

Jeg blir så glad på andres vegne når jeg leser historier som din, at du faktisk tok steget å reiste fra volden, tøfft gjort!

Skrevet

Se det positive i det, hun hadde tatt mer skade om dere ikke hadde kommet dere bort!

Og barn venner seg fort til nye omgivelser, går nok helt sikkert bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...