Süsse Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Bare spør jeg, for klær forsvinner da vel ikke bare i løse lufta??
Gjest Siklerotte Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Tja, ikke godt å si sånn egentlig. Kan forstå at noe forsvinner da - votter og luer og sånt blir tatt av mens de er ute, og da forsvinner det lett. Men noen tar jo sikkert også - selv om jeg ikke helt kan se gleden i å få med hjem en brukt og merket dress.
Süsse Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2008 Her forsvinner ting fra hylla hans og jeg begynner å bli mektig irritert!
Antinissen Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Kommer vel an på hvilke klesplagg det er snakk om. I vår bh er sokker og strømpebukser klær som sirkulerer rundt blant ungene. Noen klesplagg som har havnet hos oss, enten påkledd småen eller i hyllen hans, har jeg gitt opp å "levere" tilbake. Og jeg har virkelig forsøkt, men noen mener åpenbart at klærne passer til småen. Til irritasjon for oss. Dette skjer vel å merke med klær som er umerket. Merker du klærne så burde jo selvsagt ikke klærne forsvinne.
Süsse Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2008 Det har ikke vært noe på avveie før heldigvis og som du sier er ting merket skal de finne tilbake. Men i det siste har nye ting forsvunnet bare kort tid etter at jeg har kjøpt. Senest i dag forsvant det et helt nytt par Reimavotter fra hylla hans. Det var litt merkelig siden han brukte et annet par ute. Dvs at noen har fjernet de fra hylla hans. Siden vi bor ute i ødemarken er det ikke bare å trylle fram et nytt par heller akkurat, hehe. Og jeg vil ikke sponse andre barn med vinterklær
Antinissen Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Av en eller annen grunn så tror jeg dere har en blakk dibber blant foreldrene...
danieI Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 hvordan vet du at de forsvant fra hylla?
Hikken Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Har opplevd det i bhg hvor jeg jobber, noen mennesker er så utrolig frekke. Nye votter, sko og til og med dresser har blitt borte, og selv om en bhg.garderbe kan virke kaotisk og lite ryddig er det så og si umulig å rote bort en dress der.
Gjest Siklerotte Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Forsvant sannsynligvis ikke fra personalrommet.
danieI Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 det kan jo hende han har hatt på seg de nye vottene, lagt de fra seg ute, og så har de satt på han de gamle etterpå. bare moro at folk veit hva som har skjedd i barnehagen mens de ikke har vært tilstede
Anne-B. Skrevet 10. desember 2008 #12 Skrevet 10. desember 2008 Ikke vet jeg, men vi har "mistet" en vannavstøtende utenpåbukse (husker ikke hva det heter) i barnehagen. Vi har arvet den, så vi har ikke betalt i dyre dommer for den, men det er faen meg surt, fordi den var så grei å tre på eldste til og fra barnehagen. Så faen ta deg, din utenpåbuksetjuv!!! Håper det svir i samvittigheten når du ser etternavnet vår står skrevet på innsiden. Mye å håpe på, antageligvis.
Anne-B. Skrevet 10. desember 2008 #13 Skrevet 10. desember 2008 Den var forresten fra Skogstad. Bare for å nevne det, altså.
samboer87 Skrevet 11. desember 2008 #14 Skrevet 11. desember 2008 hvis klærne ikke er merket kan de fort bli rotet bort. det beste er å merke alle klærne så er det mindre sannsynlighet, det er egentlig en selfølge også at alle klær ting osv som kommer inn i barnehagen skal merkes. men veldig dumt hvis noen stjeler! I min park blir ting ofte borte men det er nesten alltid de tingene foreldrene ikke har merket, noen andre tar med hjem ingen navn osv...
nissetøs Skrevet 11. desember 2008 #15 Skrevet 11. desember 2008 Det stjeles nok i barnehage, på lik linje med at det stjeles de fleste plasser, være seg skole, treningshall, stallen, jobben osv.. men jeg er naiv nok til å tenke at mye av det som forsvinner i en barnehagegarderobe nok bare er på villeveier, blir lagt i feil hyller osv. Ser at det ofte er et salig kaos i garderoben til minsta. Tøflene finner vi ca en dag i uka, strømper forsvinner, og tutta kommer hjem med nye kledelige farger på strømpebuksa, som ikke kommer av at far var fargeblind den morgenen.
nissetøs Skrevet 11. desember 2008 #16 Skrevet 11. desember 2008 Men dyre ting som reimavotter, til 3-4 hundre kr, hadde jeg gitt beskjed om og ev. hengt opp lapp om i barnehagen, Süsse :-)
lystige lerke Skrevet 11. desember 2008 #17 Skrevet 11. desember 2008 Skriv navn med store bokstaver utenpå vottene, støvlene etc. Ikke så lekkert, men straks mindre attraktivt for de langfingrede iblant oss.
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #18 Skrevet 11. desember 2008 Enig med lerka, selv om det er fortærende stygt og jævlig.
Gjest Siklerotte Skrevet 11. desember 2008 #19 Skrevet 11. desember 2008 Evt. får man bare finne seg en barnehage der folk klarer å kjøpe ting selv. Men det fins vel neppe. Kleptoer hvor enn man går.
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #20 Skrevet 11. desember 2008 Ja, jeg tror det skjer overalt, dessverre, men jeg har tydeligvis så schtøgge ikke-reima-ting at jeg aldri har mista noe annet enn blittborte eller glemtigjenisnøen eller kommetifeilhylle. Veit andre i min bhg har mista fine votter og sånt.
Gjest Siklerotte Skrevet 11. desember 2008 #21 Skrevet 11. desember 2008 Hehehe, kanskje like greit at man kjøper schtøgge ting da? Jeg har ikke opplevd å miste stort annet enn votter og ullsokker og luer og sånt - men det tror jeg mer er fordi ungen tar det av enn at det blir stjålet. Men jeg tror vi har en klepto i bhg her også, for jeg så en unge med like ullsokker en gang. De har kanskje litt dårlig stil i barnehagen deres, siden de ikke stjeler fra dere.
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #22 Skrevet 11. desember 2008 Ja, det må være derfor, jeg er faktisk så stilfull at de ikke forstår meg, og derfor lar mine barns stilfulle klær være i fred...
Gjest Skrevet 11. desember 2008 #24 Skrevet 11. desember 2008 Hah, ironi du liksom. Kanskje jeg bør begynne å stjæle litt, i hvert fall, siden ingen stjæler av meg (bortsett fra sykler).
Gjest Siklerotte Skrevet 11. desember 2008 #25 Skrevet 11. desember 2008 Neida, fantes IKKE ironisk. Hva tror du om meg? Det fins ikke noe galt i å stjæle. Leke litt klepto nå og da er bare kos. Julekos.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå