megh Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 For dere som har vært i syden mens dere var gravide. Hva spiste dere? Skal til Gran Canaria i jula, men er så usikker på hva det er jeg kan spise.
Poppie Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Sist jeg var gravid var jeg til syden. Da bodde vi på 5 stjerners hotell, og der spiste jeg alt: Frukt, salat osv. Jeg holdt meg unna kjøtt som ikke var gjennomstekt, spekekjøtt, alkohol osv. Altså, jeg levde akkurat som i Norge, så lenge jeg var på det hotellet. Unngikk forresten vannet der, og drakk vann fra flaske og droppet isbiter i brusen. Ute på restauranter (som ikke var fullt så bra som på hotellet) holdt jeg meg unna frukt og grønnsaker også. Og iskrem som kuleis ol. droppet jeg, men spiste mye is som var pakket inn (is-pinner ol). Jeg sjekket ganske nøye opp på forhånd, og følte ikke jeg tok noen sjanser. Har du hatt toxoplasmose før, kan du dessuten slappe enda mer av rundt salater og frukt.
megh Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2008 takk. jeg har hatt toxo, så jeg skjønte på legen at da kan jeg og slappe litt mer av, men ta samme forhåndsregler som i norge, og prøve å ikke være hysterisk.
Mia29 Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har vært i "syden" i dette svangerskapet. Spiste slik som jeg gjør hjemme, men var litt mer forsiktig med salater og slikt da jeg ikke har tatt toxoplasmose test. Min erfaring var at det innimellom kunne være litt vanskelig å få kommunisert at kjøttet skulle være gjennomstekt, men det gikk stort sett greit. Jeg holder meg også unna egg som ikke er hardkokt eller hvor plommen ikke eer stekt når jeg er i utlandet. Dette for å unngå samonella som er mye vanligere sydover enn i Norge. Etter hva jeg har fått forklart av legen så er ikke salmonella farlig for barnet, men man kan jo bli veldig dårlig selv, og det er ikke særlig gøy når man er gravid. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå