Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Mener du foran på magen? står det anterior på helsekortet ditt? Betyr i såfall at du i likhet med meg, må vente litt lenger med å kjenne noe spark på yttersiden... Min morkake polstrer babyen rimelig godt! Men kjenner jo dumpe dytt langt der inne... er 22+1 i dag. Håper det var det du mente...
Hb31 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2008 nei jeg mener under livmor.. Gynekologen skrev INGENTING i helsekortet mitt.. Jeg har hatt veldig vont nederst i magen,kjennes ut som det er der blæra ligger...kan det være at den trykker på?
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 11. desember 2008 #4 Skrevet 11. desember 2008 Foranliggende morkake betyr at morkaken ligger over indre mormunn, dvs at den kan komme i veien når ungen skal fødes. I mange tilfeller flytter morkaken seg oppover ettersom livmoren vokser, slik at den ikke lenger dekker indre mormunn (spesielt dersom dette er påvist tidlig i svangerskapet). I så fall vil ikke dette by på noen problemer og du kan føde på vanlig måte. Hvis den ikke flytter seg, kan man ikke føde vaginalt siden det er risiko for blødninger, og barnet vil bli forløst med keisersnitt litt før termin.
Hb31 Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2008 jo ser nu at d står aanterior på d arke æ fikk sammens me helsekorte... Men kan den fløtta seg fra under til over livmoren? Er 19uker på vei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå