Gå til innhold

Noen studenter her inne på anonymforum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som studerer på universitetet? hvordan går dette med baby? er det forelesninger både på dagen og kvelden? kan man ha baby med på skolen? fortell gjerne litt om din studiehverdag med baby:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er veldig fint å studere med barn, men ikke å ha med barnet. Hun er hos mamma når hun har fri, og av og til får babyen ligge i vogna mens jeg leser. Liker ikke å ha henne med på forelesning, for da mister jeg litt konsentrasjon. Men det å ha baby gir meg mer struktur i hverdagen enn før, så resultatene og konsentrasjonen min er litt bedre. Må ofte droppe forelesninger pga gråtende baby og sånn da, men både barnefar og mine foreldre har babyen en del.

Skrevet

Jeg studerer på høyskole da, og er selv gravid. Jeg kunne ALDRI tenkt meg å ha med babyen min på skolen. Eller.. Jo, kanksje i begynnelsen. Men de lager jo lyder som er forstyrrende for andre i forelesningssalen/klasserommet.

For det andre, så har ikke barn noe godt av å være på en voksen skole, de får ikke nåkk stimuli på den måte. Det gjelder jo såklart når de er litt eldre, kanskje 10 mnd og opp. Da trenger de stimuli fra andre barn, istedet for å være med på skolen.

Skrevet

Jeg er student på Blindern, og har hatt siste eksamen i dag så nå er det ferie! JIPPI!!

Vi har barnehageplass, og jeg er bare på skolen på dagtid. Dette semesteret har jeg vært heldig og aldri hatt forelesninger o.l. seinere enn til kl. 16.00, men til våren er det en dag i uka hvor jeg har forelesning fra 18.15 til 20.00. Men sambo får ta seg av den dagen, pluss at man trenger jo ikke få med seg alle forelesningene, det går jo ann å lese selv også.

Jeg tror ikke det er så lett å få med seg forelesninger o.l. med barnet tilstedet. Jeg ville ikke klart å konsentrere meg ihvertfall, og tror du får en del småirriterte blikk dersom det forstyrrer de andre studentene. Men det går jo ann å melde seg opp til et eller to emner? Lese på kveldene osv?

Skrevet

Jeg syns det passer veldig bra å få barn mens man studerer, og venter nå nummer to.

Jeg tok ikke permisjon fra studiene da jeg fikk barn, men tok litt mindre studiepoeng i begynnelsen. Jeg tok fag som ikke hadde obligatorisk oppmøte, og leste hjemme.

Dette semesteret har jeg vært mye på skolen, men siden jeg ikke tok perm så har pappaen nå vært hjemme med han. Men nå er Nikolai 2 år, så jeg kunne hatt han i bhg for lengst, men vi valgte å ha han hjemme siden vi hadde mulighet til det.

Nå skal jeg ha praksis så da må han i bhg. men jeg syns det har vært så koselig å få barn mens jeg har vært student, har hatt masse tid til han og vi har kost oss:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...