Gå til innhold

Noen studenter her inne på anonymforum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som studerer på universitetet? hvordan går dette med baby? er det forelesninger både på dagen og kvelden? kan man ha baby med på skolen? fortell gjerne litt om din studiehverdag med baby:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er veldig fint å studere med barn, men ikke å ha med barnet. Hun er hos mamma når hun har fri, og av og til får babyen ligge i vogna mens jeg leser. Liker ikke å ha henne med på forelesning, for da mister jeg litt konsentrasjon. Men det å ha baby gir meg mer struktur i hverdagen enn før, så resultatene og konsentrasjonen min er litt bedre. Må ofte droppe forelesninger pga gråtende baby og sånn da, men både barnefar og mine foreldre har babyen en del.

Skrevet

Jeg studerer på høyskole da, og er selv gravid. Jeg kunne ALDRI tenkt meg å ha med babyen min på skolen. Eller.. Jo, kanksje i begynnelsen. Men de lager jo lyder som er forstyrrende for andre i forelesningssalen/klasserommet.

For det andre, så har ikke barn noe godt av å være på en voksen skole, de får ikke nåkk stimuli på den måte. Det gjelder jo såklart når de er litt eldre, kanskje 10 mnd og opp. Da trenger de stimuli fra andre barn, istedet for å være med på skolen.

Skrevet

Jeg er student på Blindern, og har hatt siste eksamen i dag så nå er det ferie! JIPPI!!

Vi har barnehageplass, og jeg er bare på skolen på dagtid. Dette semesteret har jeg vært heldig og aldri hatt forelesninger o.l. seinere enn til kl. 16.00, men til våren er det en dag i uka hvor jeg har forelesning fra 18.15 til 20.00. Men sambo får ta seg av den dagen, pluss at man trenger jo ikke få med seg alle forelesningene, det går jo ann å lese selv også.