Gå til innhold

kan man kreve igangsetting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

isåfall når? får man dette da? eller blir det vurdert inividuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er et helt normalt svangerskap, blir man vel ikke satt igang før 14 dager etter termin...

Skrevet

hmm.. har vært sykemeldt såogsi nesten hele svangerskapt. så er litt lei nå. men det er vel ikke god nok grunn=P har også gått på blodfortynnende pga leiden mutasjon og er resus minus. kan det ha noe å si? hehe.. vil ikke ligge på sykehus på jul='(

Skrevet

Hei

Jeg skal prøve å "mase" meg til det på kontroll i morgen. Jeg har begynende svangerskapsforgifting og er utrolig sliten.... Sover ikke mye og er mye plaget. Jeg håper på at jeg får "hjelp" Jeg er ikke meg selv og bare gråter og gråter..... Håper du får den hjelpen du trenger..... Lykke til

Skrevet

Jeg maste meg til igangsetting med nr. 2, og fikk det. De undersøkte meg grundig først, bl.a ultralyd. De fant ut at jeg var moden, tror nok det var derfor de gikk med på mitt "krav" om igangsetting. Jeg var riktignok 10 dager over ul-termin, og 16 dager over min egen termin.

Skrevet

hmm.. takk for svar=) prøver å mase litt å sutre litt hos jm i morgen eg da så krysser jeg fingrene for at hun forstår=)

Skrevet

når har du termin??

Skrevet

i går. hehe. trenger ikke sette den i gang i morgen, bare eg vet eg er hjemme igjen før julaften. =)

Skrevet

Her blir vi satt igang 12 dager over termin.

Skrevet

Jeg ble satt igang forrige gang, men det var ingen enkel prosess. Her på sykehuset setter de ikke igang før uke 38 hvis det ikke er fare for liv.

Siden igangsatte fødsler oftere ender i et keisersnitt holder de veldig igjen, de vil vente til du går i fødsel selv.

Da jeg tilslutt ble satt igang i uke 37 var det fordi ungen var veldig rolig, de var ikke fornøyd med pulsen dens og den var allerede estimert til over 4,5 kilo (beregnet til 5,5 kg til termin). Siden jeg var helt moden og allerede hadde 2-3cm åpning valgte de å ta vannet for å se om det var misfarget. Det var ikke det, men da var det på en måte ingen vei tilbake så de måtte sette meg på riestimulerende drypp for å få ungen ut..

På sykehuset her er det altså helt umulig å mase seg til en igangsetting hvis det ikke er en god medisinsk grunn til det.

Skrevet

takk for svar alle sammen=) håper den starter av seg selv da, men det sises at førstegangs som oftest går lenge over.. hadde bare virkelig håpet på å slippe å ligge på sykehuset på julaften, men må eg så må eg vel=) får en flott "julegave" uansett=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...