IreneogBirk Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jeg er en alenemor til ei hærlig lita jente på 5 år. Og nå har jeg tenkt litt på å ta en utdannelse i Danmark. Men lurer veldig på om noen har erfaring med dette. Er det vanskelig å få dette til med barn og at jeg er alene? Jeg har nevnt det litt for min datter om flytting til Danmark, min datter er heldigvis veldig posetiv til det. Min søster er også alenemor til en nyfødt gutt, å har veldig lyst å gjøre det samme. Flytte sammen ned å begynne på skole å få barna i barnehager. Er det vanskelig? Å få barnehage plass i utland? Vi vil bruke lang tid på planlegging, å alt skal være i orden før vi kommer til å flytte. Men det hadde vært fint å få høre andres erfaringer rundt dette dersom noen har. God klem fra meg )
erteposen + 4 Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har ingen erfaring, men var med barn i england. Der måtte en være hjemme. Utrolig dyrt med bhg, og vi hadde ikkje sjans til at begge kunne studere. Danmark er mye bedre på den måten. Lykke til!
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har erfaring med utlandet, men ikke Danmark. Mitt beste råd vil være å ta kontakt med den aktuelle kommunen og forhøre deg om ordningene der, hvor lang ventetid det er på plass, om du kan søke uten å være registrert som bosatt der (altså før du drar), åpningstider og hvor mye det koster. Hvis du får alt til å fungere er det neppe værre å være alenemor der enn hjemme så lenge du har noen andre sammen med deg slik at du ikke er helt uten avlastning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå