lystige lerke Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 ...og ikke vite hva man har i årslønn?
Gjest Tale30 Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Man kan ha fast jobb og jobbe på engasjement. Da får mange utbetalt timesbetaling, men man har jo gjerne en oversikt over månedslønn da.. Det kommer litt an på hva man definerer som fast jobb. Jeg hadde et halvtårsengasjement for en tid tilbake, men jobbet 100%, da sa jeg at jeg hadde fast jobb selv om at engasjementet gikk ut en bestemt dato.
lystige lerke Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2008 Jo, det skjønner jeg, og med f.eks et halvårs engasjement blir det ikke like relevant å snakke om årslønn. Men har tidligere sett eksempler her på at folk som har "klassisk" fast jobb ikke vet hva de tjener i året. Jeg ser ikke for meg at man kan ha særlig god oversikt over økonomien sin da.
Gjest Tale30 Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Nei, det er litt merkelig. Man har jo en årslønn oppgitt på likningen sin vil jeg tro.. Og ved en klassisk fast jobb så har man en fast grunnlønn oppgitt på lønnslippen.. Kanskje det er jobber som innebærer mye tillegg i ulike former som gjør at det er verre å ha oversikten.. Ikke vet jeg
Pappalille Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Man kan ha en fast jobb som innebærer skiftarbeid med tillegg som ikke alltid lar seg beregne så nøyaktig. For min del er lønnen svært avhengig av hvor mye kveld jeg jobber for eksempel...
blirjegsnartmamma Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 eller så har man rett og slett ikke fulgt helt med når man blir ansatt..
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har aldri regna på det fordi jeg vanligvis har vært ansatt på timelønn, med diverse tillegg, og heller da sjeldent jobber like mange timer hvert år. Står ikek årslønn i kontrakten min, bare timelønn og stillingsprosent og gitte tillegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå