Gå til innhold

Hipp økologisk tas av markedet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på radioen her om dagen att Hipp økologisk tas av markedet etter

att en dansk gutt døde ifjord etter bare å ha spist Hipp mat..

Hvorfor fikk jeg ikke med meg, har en gutt som ikke bryr seg om nyheter, så fikk ikke med meg resten.

Noen andre som fikk med seg det?

Jeg lurer på om det kan være fordi det rett og slett ikke er nok næring i økologisk mat?

Lærte forleden att hvis en vegetarianer bare spiser økologiske grønnsaker vil h*n etterhvert få flere viktige næringverdi-mangler.. Det er rett og slett ikke nok næringstoffer i økologisk mat.. Og dette har jeg fra flere kilder.

Hmm.. Dette satte en skikkelig tankevekker i meg.. Blir nok ikke mer hipp på gutten min nå.. Vil jo han skal få i seg de næringsstoffene han trenger! =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gjelder EN type fruktmos og ikke alle mat fra Hipp da.

Skrevet

Du har nok misforstått det du hørte på radioen. Det var en spesiell fruktmos ( banan og fersken) som det var mistanke om at gutten hadde blitt dårlig av. Barnet døde ikke, leste at han kom til å bli helt frisk igjen

Du kan lese mer her:

http://www.hipp.no/subpage.aspx?id=153

Skrevet

Kanskje du bør få med deg fakta før du skremmer andre?

Skrevet

Uten at jeg vet dette vil jeg tror at det er mer næring i økologiske gønnsaker enn i ikke-økologiske grønnsaker. Dette fordi man i økologisk landbruk ikke utarmer trær og jord slik man ellers gjør - og dessuten er det neppe mye positiv næring i gift grønnsakene sprayes med.

Skrevet

Det er gjort en del forskning på dette med næringsinnhold i økologisk og ikke-økologisk mat. Funnene er rimelig entydige; det er ikke mer eller mindre næring i noen av delene. Det stiller nokså likt.

Det som er vanskelig er at økologisk ikke på langt nær er en sånn kjempeindustri, så det er rett og slett ikke nok penger til å finansiere forskning.

Ikke-økologiske grønnsaker får masse tilsetningsstoffer (vitaminer og mineraler og slikt) så de er ikke mer næringsfattige. Mer enn 90% av ikke-økologiske tomater for eksempel har aldri vært i nærheten av jord, de dyrkes på vann med næringsstoffer tilsatt.

Skrevet

Det er nok desverre ikke mer næring i økologiske matvarer. Folk lurer til det, og kjøper disse økologiske produktene som er mye dyrere enn vanlige, og så er det faktisk null vits. Leste det på en test her en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...