Gå til innhold

Stikkende følelse nederst i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Våknet i natt av at det var som om jeg fikk knivstikk nederst i magen (med forbehold om at jeg aldri har blitt knivstukket ;) ) Babyen var veldig aktiv, og det kom noen slike støt. Det var ikke verre enn at jeg sovnet igjen, men jeg syns det var litt rart. Har i dag litt mensmurring, men ikke hemmende.

Noen som har hatt det slik? Jeg er 38 uker på vei. Kan det være tegn på at hodet fester seg? Skal til sjekk for seteleie i morgen, så det hadde jo ikke gjort noe om det var festing av hode som er på gang..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt det mange ganger!

Det er kjempe vondt!!!

Er noen som sier at det er barnet som klemmer på noen nerver der nede. Kan godt være det for alt jeg vet...

Vet i allefall at det er mange(!) som har sånne stikkinger, og at det er KJEMPE vondt!

Skrevet

Du kom meg til unnsetning ja.. hehe Takker :)

Ja, det er vel normalt. Vet ikke om mensmurring er normalt da. Det kommer ikke i tak, det bare er vedvarende og svakt liksom. Det er ikke kynnere heller for magen blir ikke hard. Jeg tenker likosm som så at det er mye som skjer der inne nå, så det er vel ikke annet å forvente at man kjenner litt..

Skal jo til UL i morgen, men det er greit å vite i mellomtiden at man ikke er alene om det.

Håper det går bra med deg Angeldoll. Leste en trd du hadde hvor du nevnte henging og måtte le litt for meg selv.. men mbare en snill latter da.. :) Viser hvor skummel en fødsel kan fortone seg når man frivillig henger etter kroker, men er nervøs for å føde ;) Det går nok bra med oss alle. Jordmoren min beroliget meg i går med at hun hadde aldri opplevd å miste noen i fødsel, og hun hadde jobbet leeenge. Det er jo bare 2 per år det ikke går bra med, og dette er gjerne mennesker som har kjente diagnoser på forhånd og derfor er i et risikosvangerskap.. Hjelper litt da..

Skrevet

Nei, gudene vet.

Men, jeg har nå mensmurringer jeg og. Hehe.

Tror vel det meste er normalt sånn på "slutten".

Her går det i allefall i stikkinger, murringer, 1000kynnere om dagen, samt et underliv som er større enn noen gang før. hehe.

Åh, jeg skal krysse fingrene for deg i morgen, å håpe at bebisen din har snudd seg, og ligger med hodet godt planta nedi bekkenet ditt!

Vil jo tro at om det er hodet som ligger festet, så kommer hun "lenger ned" enn om det er rompa, og da vil hun vel presse på flere nerver?! Vi sier i alle fall det, og satser stort på at hun har hodet ned! :)

Tusen takk. :)

Hehe, ja du lo litt av det ja?! :P

Skjønner jo forsåvidt det da, det er jo ikke akkurat noe de aller fleste praktiserer i det landet her, eller sånn i verden generelt. Kan vel trygt si at det er for spesielt interesserte. :)

Hehe, nei, kroker gjennom huden gjør meg ingen verdens ting, men det som egentlig er det mest naturlige i verden for oss damer å gjennomgå, det skremmer livet av meg.

Det er rart hvordan vi er skrudd sammen du! :)

Ja, det hjelper masse synes jeg.

Selv om jeg mest sannsynlig kommer til å tro at jeg dør opptil flere ganger i løpet av fødselen, er jo marginene for dette veeeeldig små. Som du selv sier, det er jo de som har risikosvangerskap og er syke på forhånd som det kan gå galt med. Og tar jeg ikke feil, er vi jo rimelig friske og raske begge to! :)

Åh, det er nesten så jeg gruer meg til å bli "ferdig" her inne på BIM, er noen man liksom har fått litt kontakt med, og synes det er greit å prate med, og så plutselig er man ferdig liksom!

Skrevet

Blir det ikke DiB på deg Angeldoll? Hvis ikke, og du har lyst til å utveksle diverse post-fødsel nevroser så kan du kontakte meg på PM slik at vi kan utveksle msn :)

Skrevet

Hei!

Tror det er helt vanlig med sånne stikk- har såvidt hatt littegran jeg og.

Litt murring har jeg såvidt kjent et par ganger og. Bra du fikk sove etterpå da!

Jeg trodde de sjekket seg ferdig mht seteleie i uke 36? - Husker jeg allerede så dårlig fra to år tilbake (da jeg hadde første seteleie), he-he...

Du skjønner, jeg er i uke 36 neste uke og skal sjekkes igjen for seteleie da. Mente det var sånn at de sjelden snudde seg etter uke 36?

Men veldig bra at de tar en ekstra sjekk på deg da! - Er jo greit å vite hva det blir til av fødselsmetode, synes du ikke?

Jeg må si jeg ser mer og mer frem til å få avklart hva slags fødsel det egentlig blir... Blir jo utålmodig etter å vite hva man kan innstille seg på.

Tror faktisk jeg blir litt lang i maska om den har snudd seg til hodeleie fordi jeg har snudd psyken inn på å forberede meg på nok et ks i ukesvis nå (ble lang i maska da de oppdaget seteleie også da, he-he).

Men nå er jeg visst litt trøtt, eller hormonell, fordi jeg ble littegran skvetten av å lese det dere skriver om at det er de med sykdom som ikke står det hele over...

Jeg har nemlig kronisk sykdom, og må jevnlig til sjekk av meg selv og babyen på sykehuset (trenger ikke det når jeg ikke er gravid altså), svelg, og ble et øyeblikk redd for at jeg skulle bli en av de max uheldige... Nei, snakker om tullball da, jeg føler meg jo superfrisk og fin og er så heldig å ha ganske få svangerskapsplager. Så nå får jeg skjerpe meg!... Noe sånt har jeg da aldri tenkt før, men jeg ble liksom litt satt ut av det dere skrev, jenter - unnskyld meg altså, dere må selvsagt skrive akkurat det dere vil! :)

Jeg får jo medisin og sykdommen er under kontroll, ingen fare, jeg er jo arbeidsfør som bare det (bare ikke nå på slutten av svangerskapet hvor jeg må være sykmeldt for å ta det med ro).

Hormoner, antageligvis, jeg er da ikke så tander ellers :)

Men dere vet ikke hva slags sykdommer det var snakk om vel?

Skrevet

Ånei.. vi har skremt snille Tjukkebolla :) Huff da.. det må ikke skje! Stakkars deg. Når jordmoren min sa det snakket hun om at det kunne skje at det gikk galt med kvinner som har fått akutt og svært alvorlig svangerskapsforgiftning.. ikke preeklampsi, men eklampsi. Det var også snakk om sykdommer hvor man har på forhånd blitt advart mot å bli gravid, som alvorlige hjertelidelser, noen kreftformer osv. Men også de som virkelig er syke overlever jo.. det er fryktelig få, kun 1-2 hvert år som ikke klarer det. Jordmoren min mente det var enda færre..

Hvilken kronisk sykdom har du da? Hvis du vil si det da.. Legene har vel aldri sagt til deg at det kan koste deg livet å bli gravid?

Du må ikke bli redd.. legene hadde vært helt åpne med deg om risikoene..

Skrevet

He-he, har beina på jorden igjen :) Var vel et akutt anfall av gravidhormoner :) Ikke har jeg fått høre snev av noe sånt av legene, nei (regner med at de hadde ymtet frempå om det var så stusselig stellt, ja). Men du var nå snill og trøstet! :)

Velger å ikke si akkurat hva det er her fordi jeg vil ha litt anonymitet. Gjør meg ingenting å si til deg hva det er. Men siden det er en litt sjelden tilstand så har jeg ikke lyst til å bli gjenkjent av andre o.l.

I morgen sjekker de hvordan din lille ligger/sitter! - Spennende!

Du må holde oss oppdatert med en gang etterpå da! :)

Spennende å se hvordan det går med Renate i morgen også! Kankskje hun allerede da blir mor :)

Skrevet

Nei uffda! Det var jo ikke meningen å skremme deg! :/

Og, jeg har en kronisk sykdom selv og har vært på masse kontroller gjennom sv.skapet, så det var litt mer heavy saker enn det jeg mente, gitt. ;)

Men, nå skal ikke jeg kimse av det å få noia for ingen ting, fordi jeg har fått totalt panikk av tilsynelatende uskyldige ting som har blitt skrevet her inne selv. hehe.

Jeg er rimelig sikker på at det kommer til å gå strålende med alle oss, uansett om det blir KS, setefødsel eller hodefødsel! :)

Skrevet

Jo,selvfølgelig skal jeg på dib!

Må jo ha et sted å skrive masse masse innlegg om alt det rare jeg kommer til å lure på! ;)

Men, jeg lurer nok på om jeg skal være frekk nok til å utveksle msn info med deg uansett. Alltid greit å ha noen å skravle litt med! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...