Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Herregud så lei jeg er av å høre på all denne kranglingen om amming. Kommer det først et innlegg bombanderes vi med 50 nye innlegg ( innklusive mitt, hehe). Ja det er kjempe bra for barnet om en ammer og mm er jo perfekt laget for det lille barnet. Men hvor sunn er denne morskmelken vist mamma har et elendig kosthold, er den likevel sunn nok. Er det da bedre med mme som vi vet iallefall inneholder vitaminer? Og mange jordmødre sier at en ikke skal føle seg mislykket vist en må gå over på mme og ikke får til å amme. Den mme erstatningen en har i dag er så bra at barnet får i seg alt den trenger. Til neste person gir de beskjed om at en bør forsøke å amme så langt det lar seg gjøre og at ingenting er så godt som mm. Disse rådene kommer jo gjerne fra samme helesøster/jordmor. Hva mener de egentlig sitter jeg igjen med en følelse av? Det må jo være enten eller? Ammet jo ikke mitt første barn men mitt andre.... Kanskje det
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Ja kan bare snakke for meg selv. Var ammeentusiast av rang på de to første. Måtte gi mms fra seks uker på nr tre. Mm barna mine har vært syke. Ikke unormalt mye, men både høy feber og forkjølese før året. Men mms barnet mitt er nettop to og har ennå ikke vært syk. Og det med søsken som drar med hjem smitte. Tiåringen er også et hode høyere enn andre toåinger. Så jeg er jammen ikke sikker på hva som er best lenger..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Det er vitenskapelig bevist at morsmelk er LITT bedre enn morsmelkerstatning. Så det er ingen tvil om at det er best å amme. Men graden av ammehysteri står ikke i forhold til viktigheten.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 For å være helt ærlig tror ikke jeg heller det utgjør store forskjellen om man ammer eller gir mme. Antistoffene i morsmelken er jo bra for babyen å få med seg de første mnd, men utover det tror jeg ikke det betyr så mye. Forskerne strides om hvilken effekt morsmelk har mot allergi. Noen kommer fram til at den virker beskyttende og noen kommer fram til det helt motsatte, at morsmelk kan utløse allergi. Tror nok sannheten er at det ikke har noe å bety fra eller til.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg er personlig overbevist over at amming er best, og det passet oss bra, men jeg blir provosert over folk som blander seg oppi andres valg på den måten. Tenk om jeg skulle hylt like høyt hver gang noen jeg kjenner serverer noe usunt hjemme, det hadde tatt seg ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå