Gjest Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jeg kjenner mange utlendinger, har både elever som er innvandre og kolleager, de fleste fra Nederland og Tyskland. Så vidt jeg vet er de fleste innvadrere i Norge fra Europeiske land. Synes bare det er litt pussig hvordan utlendinger automatisk blir til et negativt ladet ord for mange her inne og aller helst blir det trukket likhetstegn mellom dette ordet og mørkhudet muslim. Som det jo i og for seg ikke er noe galt å være i det hele tatt. Ofte blir jeg faktisk ganske flau over å være norsk her inne når jeg leser om diverse holdinger til mørkhudede og/eller muslimer, skulle jo tro at i et så opplyst land så skulle fordommene være litt mindre og intelligensen blandt folk litt høyere...
Gjest -<<- Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Det er dibsk. Egen sosiolekt utbredt her i strøket. "Utlending" betyr mørkhudet muslim, helst også mannlig og kriminell.
Dunder Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 For meg er utlending en turist (og de kommer i alle farger, stort sett er de europeere, amerikanere eller japanere). Når jeg hører noen snakke om de "jævla utlendigene" er det for meg nærliggende å tenke på turister som lager kø ved t-baneautomaten forsdi de ikke skjønner hvordan de skal kjøpe billett.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Her har du plagsomme utlendinger her: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article1557992.ece?jgo=c1_re_right_11
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 utlendinger og invandrerer kan også være fra sverige, danmark, island, finland osv osv. Det er ikke mange osm tenker over hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå