Gå til innhold

Når ble utlending = mørkhudet muslim?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjenner mange utlendinger, har både elever som er innvandre og kolleager, de fleste fra Nederland og Tyskland. Så vidt jeg vet er de fleste innvadrere i Norge fra Europeiske land. Synes bare det er litt pussig hvordan utlendinger automatisk blir til et negativt ladet ord for mange her inne og aller helst blir det trukket likhetstegn mellom dette ordet og mørkhudet muslim. Som det jo i og for seg ikke er noe galt å være i det hele tatt. Ofte blir jeg faktisk ganske flau over å være norsk her inne når jeg leser om diverse holdinger til mørkhudede og/eller muslimer, skulle jo tro at i et så opplyst land så skulle fordommene være litt mindre og intelligensen blandt folk litt høyere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dibsk. Egen sosiolekt utbredt her i strøket. "Utlending" betyr mørkhudet muslim, helst også mannlig og kriminell.

Skrevet

For meg er utlending en turist (og de kommer i alle farger, stort sett er de europeere, amerikanere eller japanere).

Når jeg hører noen snakke om de "jævla utlendigene" er det for meg nærliggende å tenke på turister som lager kø ved t-baneautomaten forsdi de ikke skjønner hvordan de skal kjøpe billett.

Skrevet

utlendinger og invandrerer kan også være fra sverige, danmark, island, finland osv osv. Det er ikke mange osm tenker over hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...