nuggets Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Skal kjøpe sovesofa til barna på ikea. men for ett styr det er for å få de sendt hjem til meg!! Bor 4 timer unna ikea, og har altfor liten bil til å kunne kjøre de hjem selv. (henger til bil får en kun låne i 3 timer). Og denne typen sofa kjører de ikke hjem til meg fra varehuset. (enkelte varer blir vist ikke kjørt hjem). Ringer til Ikea for å spør om de har noen mulighet til å kunne kjøre sofaene fra Ikea til Bring sine lokaler. Da opplyser han jeg snakker med at Ikea har samarbeid med Bring, og at Bring har egen skranke på Ikea. Det eneste jeg trenger gjøre er å få en lapp hvor det står artikkelnr osv på varene, betale varene og levere kvitering + artikkelnr i skranken til Bring. Så ordner de resten. sender mail til bring for å dobbeltsjekke at dette stemmer, men får da til svar at varene MÅ leveres Bring sine lokaler. og at bring IKKE har skranke på ikea... Noen som vet hva som er rett??? Har lite lyst å kjøre 4 timer på dette føret og ende opp med å reise hjem uten å få kjøpt noe...
mandapus Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Jeg jobber på ikea på Forus, og vi har egen transportdisk som bring har kontroll over.. hvis akkurat din vare ikke finnes på lager/eksternlager, så kan den bestilles fra sverige på distribusjon, og da kommer den vel med posten såvidt jeg vet? skal iallefall gå fint å reise på varehuset og bestille varen, og betale frakten i transportdisken..
nuggets Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. desember 2008 De har varen på Ikea, men har nå fått opplyst av 3 ulike personer hos Ikea at denne sofaen ikke kan sendes... var noe med sending direkte fra sverige osv. forsto det ikke... http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10087106 mailer frem og tilbake med bring nå. og den kundeservicen der er virkelig ikke til å bli klok på.... skulle nesten tro d er en 10 åring som sitter der... vedkommende hevder jeg må kjøre varene inn til bring sitt kontor, og at de ikke har noen sende tjeneste i noen av ikea sine varehus.... (bilen min er for liten til at jeg får fraktet de til bring selv... og veldig kjedelig å kjøre 8 timer t/r uten å få noen sofa.... )
mandapus Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 hvor i landet, hvilket varehus skal du til? bring har iallefall disk på forus. Hvilken sofa er det snakk om? kan prøve å finne ut av det for deg. ellers kan du ringe ikeas kundetelefon og se hva de sier, lettere det enn å ringe bring..
nuggets Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2008 Skal til Åsane. Har ringt kundeservice. Var der jeg ble tipset om å gjøre det på denne måten siden de ikke kunne sende den til meg. Men så sier Bring at det ikke er mulig da de ikke har noen disk på ikea... Linken på sofaen ligger i innlegget i ett innlegg over her. Tuuusen takk for hjelpen. Beklager sent svar, men ble uten nett pga trøbbel hos telenor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå