biie Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Kiss noe med nyfødte, et syndrom, hva er det?
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 "KISS-syndrom er ingen sykdom, men sier noe om en feilfunksjon, en blokkering i de øvre nakkeledd. Dette kan resultere i en asymmetrisk utvikling hos barn, en forstyrrelse i den normale bevegelsesutvikling, en forstyrrelse i styringen av barnets muligheter til fri utfoldelse på forskjellige plan." Dette har jeg fra siden: www.kiss-kidd.no Har selv en sønn som har hatt det, men som etter riktig behandling nå er friskmeldt.
Gemini7 Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Problemer med nakke/ryggvirvler/-muskler. Datteren min har det. Merkes ofte ved at de har en favorittside å sove på så de blir flat på en side av hodet, har psoblemer med amming på den ene siden etc. Gulper ofte mye pga dette. Datteren min hadd eingen av de typske plagene bortsett fra at hun gulpet ekstremt mye og virket utilpass og sur hele tiden, samt litt stiv (fikk ikke bena opp til munnen f.eks). Hun hadde overstrukkete nakkemuskler (for korte, så hun ikke får haka ned på brystet). Må følges opp av manuellterapeut og gjøre øvelser hjemme. Kan lese om dette på www.kiss-kidd.no. Kan få problemer m motorisk utvikling etc om man ikke følges opp.. Premature og barn tatt m KS er ofte overrepresentert, pga mykere ryggsøyle og at de ofte dras ut etter hodet v ks
biie Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. desember 2008 hvordan fant du ut at han hadde KISS? er det noe man må se etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå