Gå til innhold

Vinterbryllup? Noen tanker eller ideer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 16.mars, og hadde egentlig tent litt på bryllup til sommeren...og det kan godt hende det blir det...

...men hva tenker dere om vinterbryllup? Romantisk eller trist? Fordeler/ulemper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Romantisk!!! Hadde det ikke vært for at det var mest praktisk for oss å ha det på sommeren så hadde jeg gifta meg på mørkeste vintern. Da kan man jo lage kjempestemning med belysning - fakler og stearinlys, lysslynger osv.

Ulempen er at man kanskje må ha noe utenpå kjolen, men samtidig så slipper man jo å renne vekk i sommervarmen. Fordelen er at folk sannsynligvis er hjemme og kan komme i festen og ikke allerede har planlagt ferie utenlands på den tiden man har tenkt å gifte seg (i motsetning til med sommerbryllup). Og så er det ikke fullt overalt hos fotograf, kirke, festlokaler osv i motsetning til hva det pleier å være i sommermndene.

Skrevet

Har ligget og grublet litt på dette i natt..babyen ville jo ikke sove når jeg skal sove... (hehe...kommer til å blie en skikkelig natterangler)

Jeg tenker også masse fakler, masse stearinlys - kanskje førjulsbryllup, i fare for at det kan kollidere med julebord, men jeg synes førjulstiden er så koselig! + at jeg ble jo fridd til nå før jul, og syntes at det var veldig romantisk!!!

Babyen vil da være 9 mnd, og det bør ikke være noe utfording mht amming, barnepass etc lengre heller...

...kanskje dette rett og slett var en strålende ide???

Ang kjole, er det jo skikkelig fint med sånn hvit pels utenpå kjolen, da!!! Er det ikke det???

Skrevet

Romantisk!!!!

:D

Dette pga grunnene som hun over sier iforhold til alt det positive man kan gjøre ut av mørket med fakler,lys osv osv..

men litt snø på bakken, stjerneklart... :D

Men det er da obligatorisk å bli fraktet til/fra kirken av hest og slede!!!!

:D :D :D :D

Skrevet

Tenk hvis det ikke er snø???

Er det like fint da???

Skrevet

jooooo...men du må fortsatt ha hest da..men vogn bak istedenfor slede.. :)

Skrevet

Det er sant!!! :) Takk for tipset!!!

Skrevet

tenk på isdronningen i narniafilmene...

sitte i vogn/slede opppyntet med tøy og granbar..med tepper rundt seg..

gjerne fakler på vognen...

sukk... :)

Skrevet

Åååhhh...

...tror jeg har bestemt meg nå...hihi

Skrevet

Det er bra :)

Hadde egentlig drømt om det samme jeg og...men så giftet jeg meg med en som har fiskere i slekta...

det vil med andre ord si at de er jo bortreise hele vinteren enten hit eller dit...så "måtte" ta det på sommeren slik at alle kunne delta...

det er kjempemasse man kan gjøre ut av et vinterbryllup...mange nyydelig blånøyanser man kan bruke og...mmm.....

sukk :)

Skrevet

Vinterbryllup er fint!

Hvitt, sølv, lyseblått - snøkrystaller

Skrevet

Jeg haddde vinterbryllup.. Var faktisk på nyttårsaften. Kjempe nydelig var det.. Da var det fakler, og sermoni med masse levende lys, vi valgte å ha sermonien på ettermiddagen så det var mørkt ute.. Fargene jeg brukte var hvit og sølv . Kjolen og temafargene gikk i dette.

Og så utrolig vakkert med rakketene kl 12 =)

Anbefales =)

Skrevet

Er det ikke vanskelig for folk å få barnevakt på nyttårsaften?

Jeg har jo en del familie/venner med amå barn, og jeg tror ikke alle lar barnene være oppe til kl.12 - og jeg vil heller ikke at de med barn skal reise hjem tidlig...

...vil jo også tro at de med barn egentlig har mest lyst til å være sammen med barna sine på denne dagen også...???

..eller? Hva synes dere?

Jeg har tenkt litt på flrste helgen i desember, førjulsbryllup...elsker spenningen og mystikken rundt disse tider... Vil jo tro at det kanskje kan kollidere med noens julebord, men tror du folk er så opptatt av det???

Skrevet

hvis noen prioriterer et julebord over et bryllup ville jeg droppet dem...da har du det bedre foruten dem.

det du derimot kan støte på av problemer er at i den siste måneden før julaften er det mange som stresser og styrer nok som det er og rett og slett ikke har tid eller råd til å reise bort for å dra i bryllup... :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...