Gå til innhold

Flergangsfødene......


nr 3 :D høygravid <3

Anbefalte innlegg

Heia!

Jeg venter nr 3, og det er 6 år siden sist jeg var gravid. Jeg er veldig plaget med kynnere. Ikke bare litt, men mange og harde! Jeg kjenner at jeg begynner å bli sliten nå. Jeg har også veldig til trykk nede. Det har faktisk gått så langt at jeg måtte kjenne etter at det ikke var et hode der!

Jeg har hørt at dette er forholdsvis vanlig til flergangs-fødene. Så det jeg lurer på er om noen har, eller kjenner noen som hadde det slik? Å om de gikk helt til termin eller om det startet før?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også mykje kynnerar- ventar nr 3. Hadde ein del med nr 2 også, og han kom 3 v før tida. Men veit ikkje om det har noko med saken å gjere. Mora mi fortalde at når ho skulle ha meg (eg er barn nr 3), hadde ho mykje kynnerar- og ho følte at ho måtte trykke meg oppigjen. Ho syntes at ho kjente haudet kome ut lange før eg vart født. Eg kom 3 dagar på overtid- men det var i "gamle dager" før ultralyd- så terminen var vel ikkje så sikker som no. Når eg eg fyrst kom- kom eg på 10 minutt. Vatnet gjekk- og so fekk ho to pressrier- og vips der var eg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. :)

Jeg venter også nummer tre.

 

Med nummer to kom kynnerne veldig tidlig husker jeg, rundt uke 20.

Veldig slitsomt, det skulle ingenting til før de kom, og de var skikkelig harde. Det var ikke sånn med nummer 1.

 

Nå i tredje svangerskap er det ikke så ille, men jeg merker det om jeg går litt for fort, og om jeg bøyer meg for mye. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her au er nr tre på veg. Synes eg har kynnerar "heile" tida. Knallhard mage, og neste ikkje mulig å bevege seg. Ut å gå, merkes med det samme. Og kjenner det veldig godt nedover ja!!

Synes ikkje det var slik med dei to andre, men så er det nokon år sidan, så eg huksar ikkje så godt.

 

Kynnere gjer jo ein god jobb, så me får vel att for det seinare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ohj! Jeg er ikke alene, skjønner jeg. Er det noen av dere som har funnet noe som hjelper mot kynnere eller? Det eneste jeg vet, er at det er veldig godt å dusje. Badekar hadde sikkert vært godt, men det har jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ikke gå for fort, er letter sagt enn gjort ja;) Hahahaha, rett før jul!

Heldigvis er jeg ferdig med det meste nå, så jeg kan begynne å slappe litt av. Å samboeren er helt utrolig. Han er så snill og passer på hele tiden.

Skal prøve med varmeflaske:)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...