Storebror & Lillesøster Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Og vi fikk kun resept på en krem,mildison som er krem med svak kortison,er ikke fornøyd,skal jeg liksom smøre hele gutten min med dette? har jo masse utslett kommer bare mer,ser han begynner og få på ørene,føttene hendene ogsåog låra ser jo ikke ut.
Sassy. Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Rekner det er for atopisk eksem eller noe da ? Min eldste har også den kremen, skal smøres tynt lag der utslettet er gjerne 2-3 ganger daglig fikk jeg beskjed om, og når det var bedre, skulle en trappe ned en periode, ikke kutte rett av. Fikk anbefalt og bruke Aderma sin krem for atopisk hud til å smøre kroppen med når han ikke har utbrudd, for å holde huden myk. Det går jo an å prøve med vanlig krem først før du begynner på mildison om du er skeptisk til den, det finnes mange alternative kremer og oljer. Min erfaring er at det er kun kortisonholdige kremer som virker, og jeg har prøvd ganske mange (a-krem, struseolje,div fra apotek og helsekostbutikker....)
gerd Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Hva slags behandling tenkte du da? Siden du ikke er fornøyd mener jeg?
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Kortisonen lindrer jo for gutten din og salven er for å behandle. Hva er det du ikke er fornøyd med da? Ville du hatt skikkelig kortison?! For dersom barnet har atopisk eksem er de tjo begrenset med mengder kortison du i lengen kan benytte på barnet!
gærne ko Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 kortison er det einaste som fungere på sønnen vår, har brukt det til og fra i over 2 år no.Når han var 2 mnd fikk han atopisk eksem, hadde det over alt. No har han vokse det litt av seg, har det på hendene heile tida i varierande grad, og på kroppen blusser det opp om han er sjuk. Vi har brukt det aller meste av kremer, men kortison er det einaste som virker. Og hyppig bruk av fuktighetskrem, for eksempel decubal eller ceridal. Ikkje bade ofte, bader 1-2 ganger i uka med svært lite såpe.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Du får bare smøre ham med kortisonen, men hvis det er så mye hvorfor fikk du ikke Locoid i tillegg?? Ellers anbefales A-Creme, den er super og minsker utbruddene!
Storebror & Lillesøster Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2008 Poenget mitt er at gutten min har ikke eksem,langt ifra,føler ikke det er rette behandlingen,og siden han har fått dette i forbindelse med at han har vært syk (feber) så tror jeg det er noe annet,det er jo store blemmer,og det kaller ikke jeg eksem,det er små prikker,trodde det var vannkopper eller noe sånn. Han har masssse på lårene og runpa det er der de er størst og verst,mens han har mer utslett lignende prikker på albuer,bein og begynner og få i nakken,hendene,ørene og i ansiktet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå