Gå til innhold

Tror deres barn på julenissen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten er nok helt overbevist om at julenissen er julenissen.

Mens Storebror ved flere anledninger har fortalt oss at det er bare noen som kler seg ut.

Men han er nok litt usikker på om han har rett i det han sier:-)

Knerten sier nesten daglig at nå kommer nissen med tubbietubbie (teletubbie) til Snerten. Han bruker nemlig S først i navnet sitt....selv om han jo ikke har S i navnet sitt:-))

Ja, ja da får vi se om Storebror knekker koden til jul, eller om han fortsatt tror på nissen etter denne julen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh jeg håper Knerten går gjennom denne julen med sin barnetro om at nissen finnes:-)

Det er så fint at de får lov å ha denne spenningen og se de forventningsfulle ansiktene:-)

Selv var jeg 6 år da jeg avslørte at nissen var naboen vår, og jeg ble så skuffet.......for nissen var da mye mer eksotisk enn naboen!

Her har vi jo to store som synes det er deres oppgave å bygge opp forventningene til liten rosa og det er gøy å se dem fortelle henne om nissen.

Hun husker godt nissen fra ifjor, men han var litt skummel for han sa bare god dag god dag heeeele tiden (helt til jeg dunket til ham og ba ham si litt mer;-)

Så i år må vi nok ha den ordentlige nissen hit ja;-D

Og bare så det er sagt, jeg håper ikke denne koden knekkes her i huset på mange mange år. For jeg unner lille frøkna å ha sin fantasi om nissen inntakt leeeenge:-)

Skrevet

He he ja du sier noe. Neida, Knerten er helt overbevist, men Storebror har begynt på skolen.... Og der er de tøffe gutta i 5.-6. klasse raskt ute med å ta fra de små illusjonene. Dessverre:-/

Men selv om Storebror sier at det er bare noen som har kledd seg ut, virker han ikke helt sikker:-)

Du får instruere nissen i hva han bør si i år da vet du:-DD

Skrevet

Hehe, og du må nok ta deg en liten alvorsprat med storebror så han ikke avslører noe for lillebror.

Det er viktig at de tar på seg litt ansvar i forhold til sånne avsløringer. Han er stor og vet, mens lillebror tror på nissen ennå og må få lov til det:-)

Hilsen Julenissekona!!!

Skrevet

Mine er delte i troen på julenissen, han på 10 år , sa her en dag, mamma det er dere som putter gaver i sokken ikke sant, jeg er ikke dum.Så jeg måtte bare innrømme at selvsagt hadde han rett, han på 8 har ikke sagt noe enda.Men hun på 5 tror på nissen, i år har hun bestilt en veske hund og hun er hellig overbevist om at det får hun.Det gjør hun også for vi kjøpte den på salg i oktober.Men idag fikk kusina sin, da ble hun veldig betenkt og jeg såg hun ble veldig misunnelig.Godt å vite at den ligger klar i kjelleren...

Hos oss bytter min mann og naboen med å gå for hverandre, veldig koselig.Ett år hadde vi en nisse som bare sa hei og før vi fikk tatt frem kameraet så var han ute av døra, ungene ble skikkelig skuffa, han har vi aldri spurt igjen.

Jeg synst det er veldig koselig med nisse, gruer meg nesten til den dagen det ikke kommer nisse i hus på julaften.

Skrevet

Vet du,jeg lar meg selv få ha denne koselige barnetroen enda jeg.Selv om jeg vet,så er jeg så barnlig at jeg tenker på nissen som flyr rundt på sleden å sliter seg ut ;o) Kjenner enda følelsen da jeg var lita,og forventningene om julekvelden var stor.

Mine unger var vel ganske store da di knekte nøtta om nissen og hvem som var under maska.Vi pleide få div slekt som var på ferie til å komme som nisse og levere sine julegaver =)) Funka fint,og det var greit for nissen å slippe sitte flere timer å lese opp pakker,hehe.

Her pleier Godtenissen komme om natta med godt i julestrømpen.Det er en tradisjon jeg tok med meg.Å di siste årene har storebror vært nisse for jentene.I år vet jeg ikke helt.Men det kommer alltid nisse på julaften =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...