lille*engel Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Hei. Hvordan teller dere hvor mange uker dere er på vei? Blir ikke helt klok på dette, men er det vanligst og telle fra unnfangelse eller siste mens første dag? Hva praktiserer legen? Jeg er 7+5 her inne- andre steder 5+5....? På tide og ordne med legetime nå?
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Man skal telle fra første dag i siste mens frem til man har vært på ordinær UL, da regner man baklengs fra den nye terminen i stede. Dette kommer både jordmor og lege til å gjøre. Med mindre du må bestille fødeplass trenger du ikke å bestille legetime helt enda, greit å vente til rundt uke 12 :-)
Venter nr 2 :) Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Jeg fikk selv legetime i uke 9, og da jeg hadde visst om graviditeten endel uker, var dette lenge nok å vente jeg synes det var skikkelig godt å endelig få en bekreftelse på at alt sto bra til inni der, og anbefaler å få legetime før uke 12. Vet jo godt om at risikoen for abort er større før denne uka, men alikevel.. en stresser kanskje ned litt når en får bekreftelse på at det faktisk er et bittelite hjerte som banker i magen
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Nå er det ikke vanlig å få UL på legetimer da, er bare noen få leger som har dette så du er nok bare heldig :-). Normalt sett blir det bare tatt blodprøver, en fyller ut helsekortet osv. Folk flest må vente til uke 17-20 md UL, eller man kan kjøpe seg privat time før eller bli hanvist pga medisinske årsaker. Så når legen ikke har UL, så er det lite vits å dra der før man er ca 12 uker med mindre man må bestille fødeplass.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Enig med Alva om det med legebesøk. Jeg kommer ikke til å bestille time før nærmere uke 12, for den store vitsen er ikke helt der. Ikke har han ul og ikke skjer det så mye første gangen som er veldig spennende heller. Forrige svangerskap måtte jeg tidlig pga kvalme og behov for sykemeldinger, men nå er jeg student og en sykemelding under eksamen er ikke spesielt mye vits i når skolen min ikke godtar slikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå