Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Når er det vanlig å gi barna brødskive? Når de første tennene har kommet eller venter man til de er en bestemt alder?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Eventuelt til barnet krever mer mat? Så lenge det er småsmå biter uten skorpe, så trenger det ikke være tenner akkurat. Ei tann alene kan jo ikke tygge noe.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Mine fikk brød fra 7 mnd, uten tenner. Problemet med kjøpebrød er at en til to skiver dekker saltbehovet for en 2 åring pr dag, i alle fall noen sorter. Vi bakte brød uten salt til babyen, og frøs den i skiver og tok opp en eller to i gangen. Hadde pålegg på, og lot den sitte på tallerken med mm/mme til den ble myk. Ene gutten min var ikke glad i grøt.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Det var smart, anonym 11.42! Gutten min er ikke glad i grøt eller middag. Har prøvd brød, men blir litt redd, for han har hostet og harket veldig, og setter det lett i halsen. Han er 7,5 mnd. Datteren min fikk tenner da hun var 4 mnd, og hadde et helt sett av de innen året,så dette var ikke noe problem sist. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Flere som husker når de begynte med brødskiver på sine små?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Oi, har ikke tenkt på saltnivået! Helsesøster har heller ikke nevnt dette. Hvilke brødtyper finner man mer og mindre salt i (utenom dem man baker selv)? Jenta mi på 16 mndr spiser 3-4 skiver om dagen. Fikk litt hetta jeg, nå.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Helsesøstera mi sa at det er helt greit å spise kjøpebrød så bare slapp av:-) Folk er hysteriske her...
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Begynte å prøve ved 8 mnd alder, men det har tatt lang tid før det ble til noe særlig brødspising da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå