Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Får man komme hjem samme dag da eller må en være til dagen etter? Hvor lenge er en "borte" når en får narkose ved abort?
Mamma2OO5 Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Det er rett inn og rett ut igjen. Du får narkose når du tar abort og er vel borte i ca 20 min eller noe kanskje? Men da må du si at du skal ha slik abort og ikke pille-abort da )
☆Monkey Business☆ Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Ja, det har jeg gjort. Fikk komme hjem når jeg våknet fra narkosen, et par timer etter operasjonen tror jeg det var. Må ha noen til å kjøre deg.
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Rett inn, og rett ut (i de fleste tilfeller, noen reagerer jo på narkosen, andre ikke) Du kan som regel ikke velge selv, man får medisinsk abort dersom man er under 9 uker på vei..som regel!
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2008 Har fått time 22 desember til abort,men regner kanskje med at det blir med narkose for ellers blir jo alt oppi julen da... Kan en ringe og høre på gyn.avd og prate med de? Var legen som anakke med dem idag og fikk time..Legen ville vente med abort til etter jul men jeg vil ha det overstått nå,vil egentlig ikke vente over 1 uke heller:(
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 om du har fått til 22.desember, så er det kirurgisk. Ikke leger ved sine fulle fem vil at du skal komme inn på julaften og få de siste pillene. Det blir for dumt. Hvorfor vente? Det er jo bare dumt... hvor langt er du på vei? Om du vil svare altså.. Lykke til!
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2008 Jeg testet positivt idag,så er vel 4 uker på vei da,og jeg ville helst ha vært på sykehuset idag og fått ordnet det... Jeg har aldri tatt narkose før heller så gruer meg til det,vil helst ha de pillene jeg da...
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #8 Skrevet 10. desember 2008 Jeg har tatt narkose i forbindelse med abort, men det var en helt annen situasjon. Det var ufrivillig abort fordi fosteret døde i magen min. Fødte på "vanlig" måte, men måtte ha utskrapning av morkaken under narkose. Narkosen varte bare under selve inngrepet og litt etterpå, gjetter på maks 1 times tid. Dette skjedde over 1 dag. Kanskje du kan snakke med fastlegen din om hvordan man gjør det, slik at du slipper å gå å gruble for mye på det.
Mamma2OO5 Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Anbefaler deg så absolutt å ta narkose, for den narkosen er så svak og mild at du sjelden reagerer etterpå. Det er over på et blunk Med pillene sliiiter du. Det er kjempevondt!! Lykke til monis!
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. desember 2008 Takk for det, Mamma2005=)
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Hvordan vet du at med pillene vil hun slite?? jeg tok abort for 6 år siden, fikk da piller. Må da være bedre det enn å gå i narkose. Gjorde ikke vondt heller. Fikk smertestillende og beskjed om at hvis jeg fikk vondt alikavel skulle jeg få en sprøyte med morfin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå