Gå til innhold

Er det bare i Bergen fiskekaker

Anbefalte innlegg

Skrevet

er høydepunktet i barnehagenes byturer? Fadderen til gutten min ler når han forteller det. Når de skal til byen på svømming eller på besøk til pepperkakelandsbyen avslutter de alltid med varme fiskekaker. Det er liksom helt topp!!! Er dette et bergensk fenomen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke=) Men når jeg og jenta mi på 3 er på byen og vi blir litt småsultne, kjøper vi alltid varme fiskekake hos den lokale fiskehandleren. Nydelig er det=)

Skrevet

Jeg er ikke vant med at en kan kjøpe ferske fiskekakter der jeg kommer fra, og det er jo helt topp. Rart at barna blir så entusiastiske over fiskekaker og fiskesuppe:)

Skrevet

Nå man bor på vestlandskyten har man jo bra tilgang på gode råvarer=) Vi er en skikkelig fiske familie og jenta mi sin desiderte favorittrett er faktisk fiskesuppe med fisk, reker, blåskjell og myyye fløte=) Så det er ingen problem å ta henne med ut å spise , for hun velger heller fiskeretter enn pølse med pommes frites.

Skrevet

Flott da! Er veldig happy for den nye trenden der du betale halvpris for barneversjonene av den voksne menyen. Gutta mine er ikke så gira på pølser, og det er jo synd de skal gå glipp av godbitene bare fordi de er barn:)

Skrevet

Ååååå... Fiskekaker... Fra de som holder til oppi den gaten på skrå ovenfor Lille Lungårdsvannet....mmmmmm...... DET fikk jeg lyst på nå ja! De er bare helt fantastiske rett og slett. *gleder meg til å flytte tilbake til Bergen*

Skrevet

Søstrene Hägelin tenker jeg du tenker på. Madam Bergen heter vel den andre ved siden av Burger King. De har veldig gode fiskekaker på strandkaien også, på fiskebutikken!! Ryktene sier at Hägelin og Madam Bergen har samme produsent og samme oppskrifter:) Jeg smaker forskjell..he,he..

Skrevet

Vi fikk alltid grove fiskekarbonader da vi var små og på bytur. Jeg bor ikke på vestlandet, vokst opp i Vestfold.:)

nam nam. nå ble jeg egentlig veldig sulten.

Skrevet

Fiskekaker er toppen i vår barnehage også! Har bodd halvt år i annen by og gleder meg til å komme hjem til Hagelins! Topp når man skal handle på ettermiddagen og poden er sulten og lei. Gi ham en fiskekake så er han fornøyd ._)

Han er glad i mat generellt men måtte le da barnehagetanten sa opprømt "Vi hadde fiskekaker til lunsj, han spiste TRE stykker!"

Skrevet

Søstrene Hagelin var det ja :-) De er bare helt utenomjordisk gode rett og slett. Er egentlig ikke så glad i fiskekaker, men disse bare smelter på tungen og smakrer helt utrolig. Dog, kun når jeg spiser dem lunken rett fra pose, de er ikke god i brun saus til middag synes jeg, da blir de liksom litt ødelagt, hehe...

Skrevet

den er vel lagt ned nå alva? Tror den la ned for to års tid siden, det var kø utenfor for å sikre seg en siste ladning synes jeg å huske.? Eller har den åpna igjen?

Skrevet

nei, jeg tenkte på noen oppi sandviken jeg. som ryktene sier var fantastiske :) korreksjon av meg selv!

Skrevet

Nå fikk jeg lyst på en hjertekake.....

Husker meg og mamma spiste disse når vi var i "byn" før. spiste det som snop....nam nam.

er enig i at de blir "ødelagt" når de er komt hjem og blir puttet i middagen. Må spises fra posen=)

Skrevet

Brun saus på fiskekaker er en av de få tingene som burde være bannlyst:) På kjøttbasaren er noen gourmet av steinbit med hvitvin i. Det går rykter om at de er kjempe gode.

Skrevet

De er gode. Liker hambugeren også jeg...og suppe i beger med purre på.

Lille Vampyr - bruker barnehagen deres å kjøpe fiskekaker på bytur? Lurer litt på om det er litt bergensk siden alle synes det er morsomt at bhg spiser lunch der.

Skrevet

Hagelien-kakene er knallgode! Er også glad i farsen som de selger på tirsdager, toppers å steke varme, ferske fiskekaker til middag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...