*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 10. desember 2008 #1 Skrevet 10. desember 2008 Jenta mi på 3 1/2 år har fått brennkopper men er under behandling. Men det ene øyet var hovent og rødt, er det brennkopper hun har i øyet også? Hun har et stort området rundt munnen og inni nesen samt litt nedover mot halsen. Vi smører henne med en krem for øynene og en for ansiktet og det begynner å bedre seg. Men problemet nå er at jeg lurer på om jeg er blitt smittet? Jeg er helt rød på det ene øyet og det svir noe fryktelig og det er akkurat som om det en hevelse inne på det hvite i øyet... Er jeg smittet??
camilla^ Skrevet 10. desember 2008 #2 Skrevet 10. desember 2008 Jeg ville dratt til legen for å få sjekket om det er brennkopper du har på øyne. Der kan man ikke smøre med krem, så da burde dere bytte ut til pencelin eller antibiotika. Jeg har hatt noen runder med brennkopper. Første lege gav meg ikke riktig medisinering. Man skal ha medisin innvendig (penciline/antibiotika) og utvendig behandling (klorhexidin eller lignende) er hva jeg fikk høre fra tre andre leger i ettertid, ene legen forsket på brennkopper på sykehuset. 3 gang det kom tilbake på kort tid utvidet det seg til gule staffelikokker, noe som ikke er så morsomt. Og om man syns brennkopper er ille, så er de gule staffelikokkene enda kjedligere, lignende men. Men dra til legen og hør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå