Anonym bruker Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Jeg plages så forferdelig med dårlig ånde. Pusser tennene ofte, bruker tanntråd, munnskyllvann osv. Men ingenting hjelper:( men er mye plaget med at det klør og blør fra tannkjøttet. kan det være betenneøse kanskje?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Dårlig ånde kommer gjerne fra svelget - ikke tannkjøttet. Om det ikke er råttent tannkjøtt du beskriver da. En tur til tannlegen kan jo alltids hjelpe. Kjenner også til flere tilfeller hvor dårlig ånde kan komme av melkeprodukte. Man er få en måte "allergisk". Har du metall-smak i munnen kan du ha vitaminmangel. Noe som også kan gi dårlig ånde.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Kan godt hende tannlegen kan hjelpe deg. Har du forresten prøvd zinkoral? (tror det er det det heter). Zinktabletter man skal suge. Smaker ikke så deilig, akkurat, men kan jo være verdt et forsøk, hvis de enda selges, da, en stund siden jeg brukte dem.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Dårlig ånde kommer ofte fra matrester som setter seg mellom tennene, belegg på tunga eller matrester som setter seg i hullene i mandlene, og råtner.. Lys med lommelykt å se over mandlene dine.. hvis du ser noe hvitt eller gulaktig, så er det de som lukter. Sånne klumper liksom. Jeg har hatt det, og merka det først fordi det ramla ut noen da jeg hosta. Det var forferdelig ekkelt, og jeg fikk operert bort mandlene pga det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå