ScaryMama Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Vi har passet en katt i noen måneder nå, og syns at det egentlig er mye styr med den. Den vekker oss minst en gang om natten fordi den vil ut, og kaster opp inne ganske ofte. Men, er dette vanlig? Har litt lyst til å gi Nikolai en katt i julegave, men ikke hvis det betyr at vi må opp flere ganger i løpet av en natt. Og er det mest vanlig at de gjør fra seg ute, eller vil de fleste inn i boksen sin? Takker for svar!
mai mammaen til to Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 nei er ikke styr i det heletatt.. vår er ute på natten og inne på dagen... om sommeren er han omtrent aldri hjemme da. for han kommer bare rett innom for mat og løper ut igjen. hehe... kjempe kos med dyr da. minsten her har begynte å bli svært interessert. så stakkars pusen blir jo lugget. men mne. det må læres. hehe..han er heldigvis en tålmodigtype
2smågull Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 vi har en kattunge som sover på badet om natta. han har ikke vekket oss enda.. han får ikke lov å utenda. men når den dagen kommer skal han gå på do ute. har hatt katter før også. det er mest jobb med de når de er små. men gjør en en god jobb med oppdragelsen så blir det lite jobb med de når de blir store! er ihvertfall min erfaring! og det er ikke normalt at de skal kaste opp ofte. da ville jeg ha sjekka den hos veterinær for evt.mark eller no.
mai mammaen til to Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 må være en rar katt dere har passet.. katten vår fikk vi i august for 4 år siden. så flyttet vi hit vi bor nå til jul. da hadde vi sånn kattedo inne. han begynte bare selv å gå på do ute. plustelig så gikk han aldri på doen så da tok vi den bare vekk... ikke noe problem
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Nei, ingen av de kattene vi har hatt har noen gang vekket oss om natten. De har selfølgelig brukt kasse da de var kattunger, men ble helt renslige som voksne. Vi skaffet oss en kattunge for noen mnd siden. Den er nå fem mnd og nesten helt renslig. Har aldri vekket oss om natten. (jeg lar han være på badet om natten da. Har alltid vært redd for at de skal legge seg på ansiktet til barna når de sover...)
ScaryMama Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2008 Denne katten er EKSTREMT bortskjemt så derfor har jeg hatt en mistanke om at ikke alle katter er like vanskelige! Det hadde vært moro med en katt, Nikolai elsker dem!
* 5 om dagen * Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 sånn til daglig er det ikke så allverdens mye jobb, men en må jo passe på de,så det kan være litt jobb,noen ganger. men sånn daglig,så slipper jeg de inn om morgenen, har 3 stk. de spiser,går og legger seg,og slipper de ut på kvelden igjen. Men jeg har 2 rasekatter,og jeg kan merke at de er litt mere krevende. ho ene,en maine coon,må stadig børstes,og av og til til dyrlege,for å ta de klumpene ho får i pelsen.(er ikke noe glad i å bli børstet,så vi klarer ikke å holde ho helt ren for klumper.) Den andre rasekatten,en somali,han er krevende, men fryktelig kosete,nensten på grensa til plagsom...hehe...men han får ikke floker i pelsen,så han trengs ikke til dyrlegen. og den 3,dje er en vanlig huskatt,og han er det absolutt ikke noe bry med. men ca 3-4 ganger i året gir jeg de ormkur,1 tabl i 4 dager. ellers får de tørrfor og vann,så er ikke noe problem i matveien. kunne aldri vært de foruten :-)) men jeg spurte mannen min i kveld om jeg kunne få en til, og han sa nei...hehe...enda det er meg som steller de..... så jeg får ha de 3....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå