Mamman til M&E Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Vannet gikk kl 0500 og jeg kjente overhodet ingenting, ingen tegn på rier. Ringte likevel føden pga at forrige mann kom så kjapt. De ville vi skulle komme og jeg sprang rundt meg selv og prøvde å pakke en bag med div som jeg skulle ha med + "ting og tang" til storebror som skulle til tante. Kom til sykehuset ca kl 0630 og kjente fortsatt ingenting, ble ikke sendt hjem både med tanke på forrige fødsel men også fordi fosterlyden var litt høy. Kom inn på et føderom etterhvert og kl 0900 kom en lege inn for å sjekke åpning, samt sette på en dings på hodet til babyen som målte mer eksakt fosterlyden. Hun kunne fortelle at jeg hadde 3-4 cm åpning!! Trodde jeg skulle få sjokk for alt jeg kjente på dette tidspunkt var svake mensmurringer. Fosterlyden så fin ut og jeg kunne gå oppe litt. Kl 10 følte jeg at det satt igang med svake rier som etterhvert tok seg litt mer opp. Etterhvert tenkte jeg "akkurat, sånn var det ja" :-) men ennå var det ikke kjempevondt. Er ikke sikker på tidspunkt men noe før kl 12 ble det VONDT :-) JM sjekket åpning litt over kl 12, det var nå 7 cm. Prøvde etterhvert lystgass (som jeg ikke klarte å bruke sist) og tror faktisk at den hjalp en smule, saug iallefall inn gassen som bare det og niholdt på masken (som om jeg var redd for at noen skulle ta den i fra meg *ler*). Ca Kl. 1240 kjente jeg en enorm trykketrang og JM studenten sa "jaja, det er bare bra det, det betyr at babyen er på vei nedover". Den andre JM var ute et øyeblikk på dette tidspunkt. Jeg sa igjen "jeg mener det, babyen kommer nå!!!!" (kjente igjen følelsen fra sist) Heldigvis kom JM inn da og hun målte åpningen igjen og ganske riktig den var så godt som 10 cm. Ikke rart det var heftig å gå fra 7-10 cm på en liten halvtime :-) Nå kom barnepleier inn som også hadde med seg en student og en annen JM pga at hjertelyden til babyen sank litt mye, da skulle de alltid være to (fikk jeg forklart etterpå :-)). Etter 10 min trykking kom lillemann kl 1250. For en alldeles utrolig lettelse og ikke minst lykke jeg følte i det øyeblikk. Det var akkurat like stort som forrige gang. Å få den lille kroppen oppå brystet oppleves helt ubeskrivelig. Han var forøvring 3.6 kg, 51 cm og 35 rundt hodet, helt perfekt :-) Vi kom hjem først i går, 6 dager etterpå pga at han har gulsot og måtte til lysbehandling. Nå er vi imidlertid hjemme og storkoser oss. Merker at jeg er mye tryggere denne gangen og det er deilig :-) Storebroren på 21 mnd er alldeles betatt av den lille. Han kysse og koser med han titt og ofte. Kjempesøt er han :-) Vil også si at det var en flott opplevelse å føde på SUS og opphold på barselhotellet i etterkant var trygt og godt. Fikk kjempegod hjelp og støtte fra mange flotte mennesker. Det å føde i desember er heller ikke å forakte fordet var virkelig veldig rolig både på føden og på barselhotellet. Masse masse lykke til alle sammen :-)
Itsrejk Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Gratulerer med gutten! Fødselen din høres kjempefin ut, håper jeg får en sånn! ;p Ønsker dere ei fin barseltid!
:*lillefru*:har født*: Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Gratulerer så¨mye med gutten & velkommen til verden Prinsen ) Skjønner godt at det var heftig å gå fra 7-10 cm på 40 min. Med han på 25 mnd gikk jeg fra 3-10 cm på 45 min....INTENSE rier...gikk i ett! Så kjekt at storebror er betatt av lillebroren sin. Har en gutt på snart 25 mnd & en jente på 4 år som gleder seg stort til babyen vår kommer om 9 dager ) Blir kjekt å se hvordan de reagerer ) Uansett masse lykke til dere alle ) God Jul & Godt Nytt År!!!
Lellemor Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 gratulerer =) måtte det snart bli min tur, men hva jorde du dagen før da ?? hihi, er utolmodig en dag på overtid her..
Mamman til M&E Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2008 Takk for gratulasjoner :-) Til Lellemor......... Jeg var ute på og handlet gaver til julekalenderen til storebror :-) Må innom her og kikke litt selv om jeg er ferdig her :-) Gled dere!!!! Det er rett og slett vidunderlig med en liten baby i hus :-)
flypapir Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Flott historie! Gratulerer så masse med den lille gutten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå