Gå til innhold

IKM i dag - svak strek.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har IKM i dag.

Jeg tok en billigtest (strimmel) i går kveld, ikke morgenurin altså, men jeg ventet 4-5 timer før jeg gikk på do. Det kom en svaksvaksvak strek etter tiden hadde gått ut. Jeg synes ikke den er skyggeaktig. Jeg kan se den. Også når jeg holder den litt på avstand. Kanskje jeg kan klare å ta et bilde av den senere.

Jeg tok en ny billigtest i dag med morgenurin. Det kan skimtes en svak strek her også, men ikke like mye som den jeg tok i går. Må nesten ligge godviljen til på denne testen.

Litt usikker nå. Mest fordi TR ikke har meldt sin ankomst og det pleier den alltid å gjøre natt til IKM-dagen eller litt utpå dagen, men nå er jo det blitt sent på kveld.

Jeg tenker at jeg skal avvente til i morgen. Ta en ny billigtest. Eventuelt CB.

Tusen tanker. Det er det jeg har nå.

Noen andre som har fått svak strek etter at tiden har gått ut og vært gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja, i tillegg er tappen langt nede, myk og lukket.

Skrevet

Er det norsk eller dansk billigstrimmel du har tatt? Leste et innlegg her om den norske at den kunne gi slikt svar.

De danske har ikke gitt falsk positive svar hos meg ihvertfall ;O)

Tappen skal være langt oppe om du er gravid, men den kan også være forskjellig fra dame til dame.

Skrevet

Den første testen jeg tok da jeg var gravid forrige gang, den viste ikke positiv før etter 20 minutter.

Dette var på ettermiddagen og før IKM.

Tok en ny test senere på kvelden som ble positiv med en gang, dette var da et annet merke test.

Så muligheten er der for at du er gravid ja! :)

Skrevet

Takk for svar, begge to. :)

Disse billigtestene er fra Danmark.

Det står på pernillesiden at livmortappen skal være lukket, men at den kan være både høyt oppe og langt nede, i tillegg til myk utenpå, men hard inni. Jeg har noe av det ihvertfall.

Det er ikke akkurat så mange alternativ, enten er jeg gravid eller så er jeg ikke det, men blir litt.. tenk om, hva, hvis og sånn.

Teste på nytt i morgen.

Skrevet

Ville bare ønske deg lykke til jeg:)

Jeg for min del har hatt 5 positive tester de 5 siste dagene, likevel kom mensen i natt og hadde med seg ekstreme magesmerter på lasset...I dag er jeg både fysisk og psykisk nedbrutt.. tror dette er en tidlig SA..

MEN jeg har en følelse av at du er gravid... :) men hvordan det går får tiden vise....

Lykke til i alle fall:)

klem

Skrevet

Hei, ønsker*baby*i*magen. :)

Selv om jeg ikke kjenner deg, så synes jeg at det er kjempetrist. Man skal ikke få positive tester uten at det er gyldig og siden TR har dukket opp også, så er det ikke rart at du tenker at det er en SA. Har du hatt det før eller er det første gang? Håper du føler deg bedre snart. Kanskje ikke i dag, i morgen, men.. snart.

Jeg har ingen følelse, egentlig, men jeg lever i spenning. Jeg tok en ny test i dag. Samme resultat. I morgen er jeg to dager på overtid, så da tar jeg en CB.

Skal skrive igjen når jeg vet noe.

Skrevet

En strek e jo en strek uansett kordan den sjer ut .. heller tvilsomt at du har fått 3(2) testa me skyggestreker?

Trur nokk du kan juble æ allfall =) Æ sir allfall grattis innte nåkka anna e bevist :P

Skrevet

Takk, men jeg tør ikke å juble. Jeg velger heller å være litt forsiktig. Håper likevel at du har rett. :)

Skrevet

Så utrolig spennende maaneskinn! Jeg ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

hei igjen maaneskinn:)

Jeg har en følelse av at du er gravid jeg...En strek er en strek..:) håper bare det går bra for deg.

Neida dette er min 2 SA (vet at dette er en SA siden CB viste gravid i morges) og kroppen min jobbet så hardt hele dagen i dag for å få ut en ganske stor klump..etter at den var ute er ikke smertene så store...føles bare helt tomt...var nok rundt 5 uker..forrige gang var jeg i uke 8 og det var akkurat samme smerter og samme klump som kom og befridde meg for smertene...men jeg har en fantastisk mann som har støttet meg hele veien heldigvis..:)

jeg håper så innderlig at det går bra for deg og jeg har en magefølelse på at du er gravid:)

Skrevet

Ja, en strek er en strek, men jeg klarer ikke å gjøre rede for om det er en skyggestrek eller ei. Samtidig er det litt vanskelig å tro at det er noe feil med tre tester. Det kan være at jeg ikke vil tro på det enda, for jeg kommer sikkert til å få sjokk, bli nervøs og helt bortevekk i min lille verden. Jeg liker å tro på magefølelsen, den skal man følge, så jeg håper du har rett. :)

Jeg blir helt uten ord når jeg tenker på at du har hatt din andre SA. Jeg har ikke vært gravid før, så jeg aner ikke noe om det. Jeg kan bare tenke meg til det og ikke det er godt nok engang. Håper du lykkes etterhvert og at spiren klorer seg fast. Godt at du har en fantastisk mann. Hva skulle vi gjort hvis ikke? :)

Har du barn fra før av, forresten?

Skrevet

Ser ut til at TR er på vei. Jeg skjønner ingenting, ihvertfall ikke når jeg tok tre tester hvor jeg kunne skimte en svak strek. Pleier alltid å komme til tiden. Det er vel ikke noe poeng i å ta en ny test nå. Tror jeg skal prøve å slappe mer av fremover. Ikke stresse så veldig.

Skrevet

Kan dette ha vært en såkalt kjemisk graviditet? Hvis jeg tar en CB digital, vil den bli positiv da? Jeg har legetime på mandag, uavhengig av dette. Kan hcg påvises ved en blodprøve eller er det for sent?

Skrevet

Man kan se HCG i blodet en stund etter graviditet. HCG vil da synke litt hver dag. Om du kan se HCG mandag eller ei er avhengig av hvor langt du var kommet i graviditeten og hvor mye HCG som finnes i blodet. Hør med legen din du. HAr du en grei lege får du komme innom i morgen og ta blpr...

Er du sikker på det er TR som er kommet? I forrige svangerskap begynt jeg å blø i uke 5, og blødde litt til og fra hele svangerskapet. I begynnelsen var jeg sikker på at det var SA hver gang jeg bloøøde men fikk en frisk fin litt liten baby til termin;)

Håper du finner ut av det, den uvissheten er til å bli gal av!

LYKKE TIL!

Skrevet

hei. vil berre se eg har og fått 2 svak svak streker på 2 billig strimler. men ikm er ikke før søndag så kan vel hende de er lureri der og.

Skrevet

Takk for innspill. :)

Blødde du like mye som når TR er i anmarsj eller bare litt? Hvor mange dager? Hadde du smerter?

Jeg har kjøpt en CB digital som jeg skal ta, bare for å tilfredsstille min egen nysgjerrighet og viten. Jeg forventer nesten at den blir negativ.

Ellers avventer jeg til legetime på mandag. Jeg har en veldig grei lege, som forklarer meg den minste lille ting, så det går bra.

Skrevet

Jeg tok en CB dig. for å være sikker. Den ble negativ, noe som jeg egentlig visste på forhånd. Jeg tror at det kan ha vært en kjemisk graviditet. Jeg får meg ikke til å tenke at tre tester viser feil med svak strek. Jeg har tatt vare på testene og når jeg ser på resultatet, så synes jeg faktisk at den første testen viser sterkest strek. Kanskje egget begynte å glippe like etterpå. Jeg vet ikke helt.

Syklusen min har pleid å være på 29 dager. Nå ble den på 31 dager. Usikker på om jeg fortsatt skal regne 29 dager, men jeg gjør det. Bare sørge for at det blir fulltreffer rundt (når jeg tror at jeg har) EL.

Når jeg har TR, så er det selvfølgelig friskt blod, men litt mørkt koagulert blod som ligner på små klumper. Nå var det ekstra mye (sorry for info hvis noen støtes, men jeg regner med at alle er så godt inne i dette at dere tåler det :)) Jeg har også hatt mer smerter enn jeg pleier å ha.

Denne runden skal jeg prøve med grapefruktjuice og hostesaft. Hvorfor ikke?

Jeg runder av for denne gang. Jeg tror ikke jeg skal være så veldig frempå og aktiv, litt, men ikke gire meg opp for mye, før jeg har fått en soleklar "gravid" lysende mot meg.

Kos dere i juletiden, og jeg håper dere får det svaret dere ønsker dere snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...