♥REBECCA♥ Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 faren til min eldste sønn begynner nå og kverulere,han har aldri brydd seg noe særlig før. jeg har omsorgen vårt felles barn,og har nå nylighet fått satt på et ekstra navn på han,dette er navne jeg fikk når jeg giftet meg,ønsket dette også på sønnen min så han fikk det som mellomnavn.da klikka jo faren hans,jeg har jo ikke gjort noe galt,jeg har ikke tatt bort noen navn,og han har kun fått et mellomnavn til. han sa han da skulle almelde meg da,siden jeg ikke sa noe til han,så det trua han med.jeg har altid vært greit og fårr gutten min av gårde til han annenvær helg,enna han ikke vill til pappan sin,faren må jo nesten kjøpe han for og få han med seg.er ganske så frustrert over alt dette her. han har han når han skal,har jo ikke tatt noe fra han,jeg har omsorgen for han,er her han bor og er hele tiden.har han da lov til og si noe på dette? har tengt og fjerne dette navne i morgen for gidder ikke noe bråk,hva syns dere,skal jeg føye meg,eller skal jeg bare la det være som det og la han ha navne?vill jo ha det så han ikke føler seg utenfor,vi alle har jo samme,meg og mannen min og dennye lillebroen hans,barn har jo følelser di også,ganske mange også,men i følge pappan til sønnen min så har jo ikke gutten min noen følser,for han ville ikke føle seg utafor der,men det er jeg sikker på han vill.men men ganske oppgitt her, så hvis det ble mye rot her så unskyld:) men vill bare ha noen råd
lillebøllaspringmadrass Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Om du har foreldreansvaret på papiret har du lov å forandre navnet. La han rase fra seg. Du ser gutten oftest,og kjenner han best. Om du føler det beste for han er å ha samme navn som lillebror beholder du det. Han kan mene hva han vil. Jeg skjønner han kanskje synes det er sårt.. men ikke tenk så masse på det du! Sønnen din er viktigst. Faren hans er voksen og får klare seg selv:)
fult hus:) Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Om din eldste sønn også har navnet fra sin far har jo han et navn som nestemann ikke vil få ogå.. Ser påenget ditt me at du ikke vil han skal føle seg utenfor, men ser også frustrasjonen til barnefar. D er jo hans barn å ikke din nye mann. Hadde jeg vært barnefar tror jeg d hadde klikka for meg om mora til ungen min hadd satt etternavnet til den nye mannen sin på barne mitt uten mitt samtykke..
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Fra brosjyren Farskap og foreldreansvar: Den som har foreldreansvaret kan velge om barnet skal ha mors eller fars etternavn. Har foreldre felles foreldreansvar, bestemmer de dette sammen. Jeg tolker det som du kan bestemme hva din sønn skal hete, om du har foreldreansvaret alene. La bare faren anmelde saken, så får du se hvor langt han kommer med det.
♥REBECCA♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. desember 2008 han er ikke min mann sin sønn,og det vet både jeg og barnefar veldig godt. er ikke nytt etternavn han får,det er kunn et mellomnavn,har ikke endra på noe annet. eldste sønnen min har ikke pappan sin sitt etternavn,han har bare mitt gammle
♥REBECCA♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. desember 2008 gutten min har jo bare dette som et mellomnanv,og ikke etternavn,så han burde jo ikke reagere sånn som han gjorde.
♥REBECCA♥ Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. desember 2008 Moonflower jule-/nyttårsbarn ja jeg har foreldreansvare alene.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Da har han ikke noe å si. Hvor gammel er sønnen din? Han har jo rett til å blir hørt når han er moden nok for det. Da min bror og hans kone gifta seg, fikk stesønnen til broren min bestemme hva han ville hete til etternavn selv. Han var da ni år. Han valgte etternavnet til mora som mellomnavn og etternavnet ble etternavnet til broren min.
soleia Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Hei! Vil seie eg forstår godt at faren til barnet ditt reagerar på at sonen får etternamnet til mannen din, utan at han har faren sitt namn. Skjønar jo tanken om at han ikkje skal føle seg utanfor med eit anna namn enn veslebroren, men namnet er jo ein viktig del av identiteten, og han har jo faktisk ein annan far i livet sitt. Om minsteguten får ditt namn, anten som mellom- eller etternamn, så vil dei jo ha eit felles namn likevel. Så beklager, men synest det er litt egoistisk å gje guten din to namn frå di side, utan at han får noko etter far sin. Var sikkert i beste meining, men synes ikkje ideen var god. Vil elles ynskje deg ein strålande dag, og håpar det ordnar seg så at du og faren ikkje vert uvenner. Det ville i allefall ikkje vere bra for guten din.
soleia Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 vil berre tilføye at om det er guten sjølv som har ynskt å skifte namn, så stiller det seg annleis. Er jo hans følesar du skal ta størst omsyn til. Men det må jo vere svært sårt for faren i så fall, så vis i allefall forståelse for det overfor han. Lykke til!
♥REBECCA♥ Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #11 Skrevet 10. desember 2008 dette er faktisk første gang faren reagerer,han har aldri brydd seg om noen ting en seg selv,han sluttet og bry seg om sønnen sin når han var en uke gammel. jeg prøver og komme overens med faren,men er ikke lett når han er den personen som trøkte meg ned når vi var sammen,han var virkelig ute for og knuse psyken min. neida greit sønnen min har bare mitt navn,men han ville ikke han skulle ha det andre,han er liksom en del av denne familien,og han vet godt hvem som er pappan sin selv om han får et mellomnavn ekstra.jeg hadde aldri reagert på denne måten om det var omvendt,så lenge di navna han hadde hadde blitt og ikke blitt fjernet.
vero1986 Skrevet 10. desember 2008 #12 Skrevet 10. desember 2008 jeg forstår faktisk at barnefar blir frustrert i denne situasjonen.. hvertfall hvis det ikke ble snakket om/ diskutert i forkant.. jeg hadde nok reagert som barnefaren gjør i dette tilfellet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå