Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 7-8 år tilbake gikk jeg til anskaffelse av en elipsemaskin. Den ble flittig brukt - i motsetning til alt annet trimutstyr jeg har forsøkt. Men etter 3 år ble jeg gravid - vi flyttet - og jeg hadde ikke plass til den lenger. Dessuten hadde jeg "brukt den opp", den var ikke like god lenger.

Nå 5 år senere, har jeg først forsøkt å kjøpe meg spinningsykkel. Men nei- den ble bare stående. Så "måtte jeg bite i det sure eplet" og gå til anskaffelse av en ny elipsemaskin (de er jo en del dyrene enn spinningsykler).

Jeg bare elsker den maskinen! Kan ikke tenke meg noen bedre måte å trene på.

Absolutt å anbefale, til dere som har problemer med å få opp motivasjonen for trening, eller dere som ikke synes dere får tid til å trene =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å forklare hvis du ikke har sett en. Både armer og bein beveger seg, på tv-shop får man kjøpt noe som ligner. Der kaller de det orbitrek.

Minner litt om en stepmaskin kanskje.

Skrevet

Jeg har en sånn som jeg aldri bruker.... synes det er så gørrende kjedelig, ser bare på klokka... uff skulle ønske jeg hadde din motivasjon og giv gitt.

Skrevet

Det skal sies at jeg har kjøpt en til 4500kr, med 15 programmer + at jeg kan lage mine egne. Jeg tror det er - stor forskjell - på billig og litt dyrere. Det hender jeg også blir stående å se på klokka, men det er som regel værst i starten. Dessuten har jeg stereoanlegget like ved - fengende musikk hjelper. TV har jeg også rett foran, men det er ikke like effektivt som musikk.

Men spinningsykkelen - DA så jeg bare på klokka og holdt på å dø over vondt i rumpa.

=)

Skrevet

Har en stående i kjellerstua.

Kjøpte den for et år siden og kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg har brukt den. ¨

Håper på å bruke den mer når kjellerstua er pusset opp.

Skrevet

Ja er nok forskjell på dem. Nå står den i en ubebodd leilighet i huset vårt, så da får jeg hvertfall ikke brukt den, håper jeg får til å bruke den når vi får åpnet opp med trapp ned der.

Skrevet

Å ja, er det sånn du har på følelsen av at du går på ski? Sånn har jeg prøvd, og den syns jeg virker ok også!

Skrevet

Den har fungert bra her også. Og kodisen har fått en skikkelig oppsving siden jeg begynte å trene på den for fem måneder siden. Orker til og med å jogge ei god stund nå. Og det gjorde jeg ikke før. (Var virkelig anti-jogger på min hals før jeg begynte med elipsemaskina).

Elipsemaskina gjør at jeg kan trene når ungene er lagt om jeg er alene med dem en kveld. Om det er dårlig vær eller føre har jeg heller ingen unnskyldning for ikke å trene. ;-)

Skrevet

Akkurat, man har ikke lenger noen unnskyldning. Og dessuten får man ikke vondt over alt. Jeg blir faktisk ikke støl engang, enda jeg trener relativt hardt (til å være meg iallfall).

Jeg kjøpte den for 3 uker siden, og foreløpig trener jeg 30minutter hver dag. Har mål om å øke, men 30minutter er iallfall myyyyye bedre enn ingenting !

Skrevet

Har den orbitreken fra tvshop..jeg elsker den..har gått ned 2 kg på en uke og fått markante muskler i armene allerede :o) bruker den 30 min hver dag

Skrevet

Hvordan funker det med forskjellige program på ellipsemaskina? Blir det plutselig tyngre å tråkke rundt eller? Har aldri prøvd, så jeg skjønner ikke helt. Hvordan hjelper det på motivasjonen? Blir det litt som intervalltrening da?

Skrevet

Jeg betalte bare 1500 for min (inkludert frakt på 200kr) er ikke noe veldig avanserte greier men man kan stille inn motstanden selv på min

Skrevet

Den fra tv-shop, tar den stor plass eller er den liten og nett? Tenker i forhold til de på treningssentrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...