Gå til innhold

Flere som har savnet informasjon om hva som skjer ETTER fødsel....?


Gjest

Anbefalte innlegg

jeg fikk masse informasjon fra helsesøster, lege, sykehuset, BIM, venninner og ja stort sett alle steder.......om tiden man går svanger og alt fra til fødsel - MEN jeg savnet virkelig litt informasjon om tiden ETTER fødsel....for jeg har aldri hørt om renselsestid på ca 6 uker, hvor man faktisk kan blø i opptil 6 uker, jeg blødde i 7 selvfølgelig. Og hvor gode og store bind blir for små, og at man må regne med å gå med "pampers" i mange dager etterpå.

 

Det at ammingen ikke alltid er noen lett prosess.

 

At man trenger tiden på sykehuset og gjerne de 4-6 første ukene til å "lande" litt - de er faktisk veldig slitsomme og søvnløse

 

Det at man kan få utrolig mye vann i kroppen og legge på seg masse, etter fødsel, ikke bare før - jeg så ut som oppblåste gummihansker på føttene

 

..........ingen sure mine, jeg bare savnet mer informasjon om hva som kan skje etter fødsel. Det er så, nesten alt for mye, informasjon om svangerskapet og alt til fødselen, men ikke noe om tiden etterpå.

 

Bare jeg som savnet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med du.. Synes også det er lite info om barseltid og de plagene som kan oppstå. Man må liksom spørre seg fram problem for problem. Og så får man svar at det er "helt normalt". Det som er i bøkene er så rosenrødt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Det er helt sant! Og da blir det ikke lett hvis man tror alt blir som før dagen etter.... For buksene passer ikke på lenge ennå... Og arr etter søm strammer, sexlivet lider av amming og lite søvn og bekkenet skrangler... Da er det godt å ha dib-sidene å stille spm på! Vi er mange her som har født samtidig og gjerne svarer så godt vi kan, tilsammen sitter vi på mye erfaring og har vært gjennom mange fødsler. Hver fødsel er riktignok forskjellig(mine tre intet unntak), og det eneste jeg er helt sikker på er at man ikke må glemme at det er en skikkelig jobb for en kropp med svangerskap, fødsel og barseltid. Så pass på dere selv, jenter, og nyt disse dagene uten stress og jag, tiden går alt for fort egentlig, og både kropp og sjel skal gro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sant, og jeg føler at man ikke skal spørre eller "klage" etter fødsel for man får bare høre....det er helt normalt....selvom man går oppe og gråter av smerte natt etter natt, og bekkenet "slenger" i kroppen. kropp og sjel har virkelig fått en trøkk og jeg er bare i min egen verden, orker ikke tanken på berøring og er bare sliten av å ha vondt....så jeg synes det er litt rart at det er helt normalt.men, da er det vel det da....og jeg er bare en sytepave.

stakkars mannen min, for han "betyr ikke noe" lenger, på en måte...jeg vil....men orker bare ikke snakke med han omtrent.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg føler at det er her kvinner burde være flinkere til å snakke sammen, og at helsestasjonen burde jobbe mer med å få igang barselsgrupper!

 

Jeg har heldigvis hatt en mor som har snakket med meg, og så har jeg lest mye selv, og det har vært veldig nyttig.

 

Jeg har smilt oppgitt mange ganger av foruminnlegg der damer skriver at de har pakket ned sine gamle klær og gleder seg til å ha på fine bukser på vei ut fra sykehuset... Det er ikke mange som kan det altså, men det er gjerne dem med mest energi vi hører mer om, nettopp fordi de har energi til å fortelle om alt så fort?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...