Gå til innhold

bidragskrisa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei Alle dere der ute!

Trenger hjelp til noe jeg har forsøkt å forklare i altfor lang tid uten at det ser ut til at det hjelper å klarer trenge inn i den trange øregangen til min eks og hans samboer.

Eter 9 år uten bidrag (ja vet det er dumt å la det gå...) synes jeg det var på tide at min eks ble med på spleiselaget til vår felles datter siden hus utdannelse jobb samboer leieboer var på plass for han. Dette ble jo ikke satt pris på av noen av dem så nav tok saken og kom frem til bidrag på 1010kr. Nå har det seg slik at de tror det dekker absolutt alt. Jeg har nå ved flere anledninger fått lapp med hjem om å sende med lommepenger eller penger til gaver ol.

hvordan i alledager skal man forklare at det ikke dekker mer enn det aller nødvendigste og at de selv må betale for den moroa (eventuelt ikke) de måtte ønske å ha når hun er hos dem?????

Noen fedre med synspunkter???

virker som at siden de betaler bidrag skal det ikke brukes en krone mer på henne fra deres side.

FRUSTRERT

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke en av fedrene du vil ha svar hos, men jeg må bare få sagt at det er virkelig en lusen liten mann du har å gjøre med! Jeg skjønner godt at du er frustrert for jeg hadde gått fra vettet! Prøv ¨å få han til å se ting fra ditt synspunkt. Spør han om hva han hadde tenkt om du hadde kommet til ham og bedt om penger til å -f.eks.- gå på kino med jenta!!

Skrevet

Takk for svar:)

Det er en god vinkling og helt sikkert bedre enn å forklare noe som helst.. du har satt meg på nye ideer. og takk for det. Prøver så godt jeg kan å være både rettferdig og storsinnet men gir man først lillefinger osv.....fins det noe infosider ol om hvordan man vanligvis deler utgifter ?

avtaler....?

kan forstå at bidrag pluss barnetrygd kan høres ut som mye penger men det er jo tatt hensyn til det i bidragskalkulatoren så hvordan får man far til å se at det koster å være foreldre og ikke minst hvordan får man dem over på å tenke positivt på å bruke penger på barnet ??? har aldri opplevd noen som så hardt forsøker å slippe å belale noe som helst for sin egen datter...hvor ble det av gleden ved f.eks å kjøpe en kjole og se øynene på vesla stråle?????

Skrevet

Jeg syns faktisk ikke at det høres mye ut med bidrag pluss barnetrygd. Det høres mer ut som en selvfølge! Barn koster penger og det er en selvfølge at BF visste når han gikk inn for å lage barn (evt var klar over at han skulle bli pappa)! Har du prøvd NAV? Kanskje de kan gi deg noen forslag eller hjelpe deg litt? Så tenker jeg også som deg. Er det ikke verdt å bruke penger på å finne på ting med veslejenta si? Lykke til hvertfall! Håper du får banket litt vett inn i hodet hans! Prøv å hold oss oppdatert om du vil:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...