Gå til innhold

Kan noen hjelpe?ang.stripping...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til jordmor imorgen å lurer på å be om hun kan "strippe" meg...(har termin om 1 uke å er kjeeempe lei)

Har lest om dette tidligere men husker ikkje helt hva dette gikk ut på, og om noen har erfaring med dette..?

Setter stooor pris på svar! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kan du fint spørre om ja. Jeg skal selv til jordmor i morgen å bli strippet. Dvs at hun kjenne på livmorhalsen om den er moden, evt tøyer litt slik at kroppen begynner å produsere et hormon som er med på å modne deg til fødselen. Det kan gå en stund før en føder etterpå så det betyr ikke at du føder med en gang. Sist gikk det en uke på meg.

Skrevet

Det er det bare å spørre om, men de anbefaler det ikke hvis det er lite modent. Da kan du risikere å få "maserier". Eller så kan du jo alltids gjøre det selv! Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om att de ikke har lov til å strippe før etter terminen jeg, på grunn av bakterier og slikt.. hmmm...

Skrevet

Bakteriene er ikke noe å bekymre seg for før vannet har gått. Da skal man være varsom. Hvis stripping er ulovlig før termin, har alle mine jordmødre og leger i 3 svangerskap gjort ulovlige saker! Men det kan du jo fikse greit selv også! Trenger ikke jormor eller lege til det. Lykke til!

Skrevet

Og hvordan kan man strippe seg selv??? hmmm.... Litt vanskelig vel???

Skrevet

Ikke spesielt vanskelig. Kommer noen ganger an på hvordan babyen ligger. Du gjør det sånn som en jordmor ville gjort det. Lettest hvis man sitter på toalettet, fører to fingre inn, finner livmormunnen og tøyer litt i den. Hvis den er myk og moden kan man føre en finger eller to inn i den og "snurre" litt rundt. Vær obs på at du kan begynne å blø litt og at slimproppen kan gå.... Kan hende du kjenner hodet på din egen baby! Ganske fantastisk! Dette hørtes jo litt ille, men det er ikke det! :-)

Skrevet

hmmm jasså :P men greier ikke engang barbere meg :S hehe.. Så høres litt vanskelig ut, men har hatt rier i hele går, så kunne tenkt meg att de riene kom tilbake :)

Skrevet

Høres kjent ut! Har selv 3 dager til termin og er virkelig lei! Men tingen er; du må ikke se noe, du bare "setter deg" på hånda di! Veeeeldig enkelt. og er du nær termin, er du kanskje myk og moden. Hvertfall som oftest er flergangsfødende det... Eller så kan du jo sørge for å få deg et nummer, hvis du finner grooven!?!!! Der har jeg dratt inn årene for lengst, og bestemt meg for at jeg heller går 14 dgr på overtid enn å måtte ha meg! Stakkars min snille, varme mann. Makan til omsorgs-og forståelsesfull skal man lete lenge etter!

Skrevet

ER ikke begestreit for å ha sex nei, hehe.. men ville gjort det hvis det hjelper :P hihi

Skrevet

hmm,kjempe flott! :)

Da skal jeg spørre jordmor imorgen! Føler meg litt tryggere på at hun gjør det enn at jeg begynner sjølv..! :) Takk!

Skrevet

Men tror vel kanskje ikke hun vil gjøre det når det er 3 uker igjen til termin... Det er jo utrolig kjedelig å begynne med maserier så tidlig! Dessuten vil du nok at barnet skal bli litt til, hvis du kan velge. De knekker en kode i den 37. uka når det gjlder suging. Jo lenger babyen blir, desto lettere vil kanskje ammingen bli... Lykke til! det går nok fint uansett skal du se! :-)

Skrevet

Må bare spørre deg majalotta, jeg prøvde å gjøre det selv, fant ingen tapp jeg, greide å kjenne den før, men ikke nå :S Så har jeg en vibrator, så prøvde å stimulere der oppe med den, var laangt opp til livmoren ( altså tappen ) gjør det noe?? *flau*

Skrevet

Det gjør sikkert ingenting, men husk at du ennå har en stund til termin og er førstegangsfødende så sjansen for at du skal få noen effekt (annet enn maserier) er vel heller liten. Spør heller jordmor eller legen om hvor modent det er, og når det begynner å mykne kan du gjøre et stunt. Gå til modningsakupunktur, det har jeg gjort forrige gang og nå. Det at livmortappen er "laaaangt oppi der" har nok også med å gjøre at babyen din ikke har sunket dypt nok ned i bekkenet ennå. Tredje gangen fester barnt seg skjeldent, og min baby "fyker" opp og ned hele tiden. Det gangene jeg kan kjenne hodet (da er det nedi bekkenet) er det lett å få tak i livmormunnen, og de gangene hodet ikke er å kjenne så må jeg slite litt mer. Samtidig blir en jo "kortere i skjeden" for hvert barn man får. Eller kanskje snarere at "ting" blir slappere og synker nedover.....slik som alt annet på kroppen. Personlig synes jeg det er et lite offer for å få noe så fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...