Pinguuu Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Hei. Ser at du også har en gutt som heter Liam? Hva tid er han født? Jeg har selv en gutt som heter det og er født i mars 07. Når vi fikk vår var der kun 229 som het det. Var inne nå da var det 296:-) Kjekt at andre også velger utradisjonelle navn:-)
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Hei du :-) Vår Liam er født 29/12-06, så han blir to år i romjula :-) Da vi skulle velge navn til eldstemann, Julian, satte pappa'n og jeg opp hver vår liste med navn vi likte. Jeg hadde ganske mange, men mannen min hadde bare tre. Det var Leon, Liam og Noah. Jeg fikk trumfa igjennom Julian, siden pappa'n hadde "bestemt" seg for andre fornavn som var Seth. Så da fikk han navnet Julian Seth. Da vi fikk vite at nestemann også ble gutt følte jeg at mannen min fikk vetorett :-) Og jeg likte Liam når jeg fikk tygd litt på det. Er ikke så glad i de tradisjonelle noen av oss. Det er mange fine, men de er så vanlige. Men vi ble begge enige om andre fornavn på han sammen....så han heter Liam Thomas (de andre fornavnene har en betydning. Seth betyr "den utvalgte" og kommer fra den spirituelle verden, Thomas er fra Thomas evangeliet som aldri kom med i bibelen. Den sto for kvinnerett og mer rettferdighet mellom kjønnene (mener jeg han sa), vi er ikke religise noen av oss, vi tror på alt det andre som finnes mellom himmel og jord :-)) Nå er da nr. 3 på vei og uansett om det blir gutt eller jente tror jeg vi kommer til å slite litt med navnevalget. Så jeg blir glad for forslag. Vi hadde bestemt oss for Julie hvis Julian hadde blitt jente...og Liam, men nå føler vi at det er tid for noe annet. Mener det må klinge litt med de andre navnene også :-) Det er faktisk en til i barnehagen til gutta som heter Liam, begynte etter oss.... snodig. Tror det er på vei til å bli veldig populært.
Pinguuu Skrevet 9. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. desember 2008 Hei igjen:-) Vi tenkte også på liam eller leon:) Eg veit ikke om jeg er gravid før i slutten av uken, er så lang vente tid! Vi har tre gutter så kommer til og slite veldig med navn viss det blir en til gutt. Med jente så syns jeg Liam og Mira er fint lag. Men vet ikke helt, jobber i barnehage å bare på min avdeling er det to som heter Mira. Liker godt utenlands innspirerte navn. Like også Thalie,men tviler på mannen min er enig i det:-) Men vett som sagt ikke om jeg er gravid en gang, men håper! Jeg såg forresten navnet Liam her inne på barnimagen første gang. Ei som hadde nicet Noah broren til Liam. Da begynte vi å tygge på det:-) Hva tid har du termin?
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Så du har tre allerede :-) For meg virker det mange, denne gangen var ikke graviditeten planlagt og sjokket var stort da det blå krysset viste seg...men, men. Vi skal vel klare tre også, når vi klarer to :-) Mira er et fint navn og jeg tror det har blitt mer populært etter at Mira Craig ble kjent, sånn er det ofte, at navn blir populære etter kjendiser eller kongelige (Leah, f.eks.) Jeg har foreløbig termin 4 august, men den blir nok forandret etter ultralyden i 16 uke. Da har min termin med de to andre blitt skyvd tilbake en ukes tid. Får håpe du er gravid nå, da :-) Har dere prøvd lenge? Vår første satt etter en mens, så prøvde vi 1,5 år med nr. 2. Så ble jeg gravid i fjor høst igjen (da var minstemann bare 9 mnd) med et lite uhell, det mistet jeg. Denne var også et lite uhell...Så det er så forskjellig hvor lett gravid man blir. Vi hadde bestemt ogg for at to barn var nok. Selvom vi synes det hadde vært koselig med tre. Men etter siste fødsel, som var ganske anderledes enn den første (og mye vondere) og med den plassen vi har (3-roms leilighet) så passet det liksom ikke helt med en til her... Gutta deler et lite rom på 9 kvm ca. Men med litt godvilje får vi plass til en til, he he.... Vi er på utkikk etter noe større, da...det skal sies. Men denne fødselen skremmer meg virkelig, skal innrømme det. Hvor gamle er dine gutter?
Pinguuu Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. desember 2008 Hei igjen:-) Guttene er 5, blir 4 feb og minste blir 2 i mars. Hvor gamle er dine? Viss eg er gravid er det første pp. Har slått ann på første hver gang, så blir nok skuffet viss testen blir negativ. Har alltid hatt lyst på mange barn. Er selv minst i en søsken flokk der mellom rommet mellom meg og bror min er 10 år, neste 14 og søster mi 15 år . Vil derfor ha barna tett, følte eg ikke hadde søsken. 4 er nok for vår del, har bygd hus å kan få 5 soverom. på 10 og 12 kvm. Vi bor på landet så her er det jo billigere. Rekner med dere bor i byen?
Pinguuu Skrevet 10. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 10. desember 2008 eg hadde forresten en grusom fødsel med nr 3 . Livmora ville ikke trekke seg i sammen så blodet bare sprutet ut. Kom leger springende, så kjente eg att eg datt vekk og såg for meg begravele og heile pakke. Det sitter i enda. Så med neste fødsel må dei ha alt utstyr klart for og stoppe blodet, har mistet mer og mer fra hver fødsel. Så må nok snakke en del og planlegge med sykehuset før neste fødsel. Er liv redd! Men fleire skal eg ha:-) ...
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 10. desember 2008 #7 Skrevet 10. desember 2008 Hei igjen :-) Huff, hørtes ikke noe godt ut med den siste fødselen, nei. Jeg får helt mara når jeg tenker på en fødsel til. Selvom de jeg har hatt har gått fint, skremmer det meg. Gutta mine er fyller snart 6 og 2 år. Julian 7/1 og Liam 29/12 :-) Begge vinterbarn, så det blir nok litt rart med et sommerbarn og :-) Heldig dere som har stor hus da, deilig det. Vi leier en leilighet i en 4 mannsbolig, men ikke i Oslo. Bor i Hønefoss, flyttet hit for 4 1/2 år siden....fra Oslo. Vi begge er oppvokst der, men ville vekk fra asfalten. Ingen av oss er i jobb, så det å kjøpe er et ikke-tema foreløbig. Men skulle gjerne hatt et stort hus, ja. Masse god plass til alt og alle :-) Hva heter de andre barna dine og hvor gammel er du? Ser at du skriver dialekt, så jeg regner ikke med at du bor i omegn her :-) Jeg selv er 37, blir 38 i februar. Er også en atpåklatt som deg, min yngste bror er 8 år eldre enn meg, så har jeg en søster som er 10 og en bror til som er 12 år eldre... Jeg også følte innimellom at jeg var alenebarn da søsknene mine flyttet ut. Jeg kjenner yngstebroren min best i.o.m at han bodde lengst hjemme mens jeg var liten.
Pinguuu Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2008 Hei hei. Vi bor å en øy midt mellom Bergen og Stavanger. Er 25 blir 26 i Januar år. Dei to eldste guttene heter Markus og Daniel. Kjekt med hus og plass, men mykje å halda orden på me tre kara så berre rota;-) Julian er vel født i 2003 som min Markus, han er født i sepember så er nett blitt 5. Det ordner seg nok for dere også med hus og plass:-) Heldigvis er ikke barna krav store når dei er så små. Det er vell heller vi foreldre som føler på ditt og datt;-)
annri 71 Mamma til 3. Skrevet 11. desember 2008 #9 Skrevet 11. desember 2008 Stemmer at Julian er født i 2003, Liam i 2006 :-) Du er ung til å være 3 barnsmor, føler meg nesten "gammel i forhold. Markus begynner vel på skolen neste høst han, da... Som Julian :-) Det er nok vi som stiller høyest krav....enn så lenge. Har du testet enda? Spendt på resultatet.....
Pinguuu Skrevet 11. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 11. desember 2008 Ja blir spennende med skole start, kvir meg allerede;-) Tok en test idag å den var negativ, har ikm på søndag. Er jo fortsatt håp men tviler. Er begynt å spotte pitte pitte litt, ser det så vidt men. Har mistet troen. Du skal få tilbake mel når eg vet 100 % :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå