anjaslilje Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Har en 2 åring som skal bæres heeele tiden. Blir gal. Prøver å unngå det,for kjenner det veldig etterpå,men 2 åringen er helt vill når jeg nekter. Nekter i det lengste,men må jo bære til og fra bil osv. Kjenner det gjør veldig vondt i ryggen/magen etterpå. Samt at idag bærte jeg tunge matvarer et godt stykke fra butikken til bilen. Fikk vondt i magen etterpå å er reff jeg kan ha skadet barnet.. :/ Ikke kramper eller noe men mageknip av å til.
fult hus:) Skrevet 9. desember 2008 #2 Skrevet 9. desember 2008 Går selv å bærer på en 2åring hele tiden.. Tror d går bra.. Har uanset ikke så mye valg..må jo ta han noen ganger:)
rima Skrevet 10. desember 2008 #3 Skrevet 10. desember 2008 Uke 11 og her bæres det både vedposer, varer og en treåring som skal ha kos og må inn i biler og diverse. Men det skal jo sies at å bære en treåring ikke skjer hele tiden da... Hun er stor nok til å skjønne at hun kan selv... Men det skjer!
Fire småtroll Skrevet 10. desember 2008 #4 Skrevet 10. desember 2008 Jeg tar ingen spesielle hensyn og bærer det jeg pleier å bære, matvarer, unger osv... Du får ikke skadet babyen i magen med å bære, men hvis du har smerter bør du nok være litt forsiktig for du kan skade deg selv. Man er mer utsatt for belasningsskader under svangerskapet, bollemagen er jo en belastning i seg selv, i tillegg til slakke leddbånd, et bekken som glir fra hverandre osv.
meg & to små vampyrer Skrevet 10. desember 2008 #5 Skrevet 10. desember 2008 Jeg bærer 2åringen en del. Det må jeg jo. Han er ca 12,5 kilo tung. ellers bærer jeg ikke så tungt.
To gutter og en jente Skrevet 10. desember 2008 #6 Skrevet 10. desember 2008 Jeg spurte jordmoro m dette med løft, og hun svarte at vi aldri ville klare å løfte tungt nok til å skade babyen. Men vi kunne få problemer med rygg og eller bekkenet om vi løftet mye og tungt. Det er derfor ikke anbefalt, men ikke farlig for babyen. Har lest at en kan løfte 10 kg uten problemer. Ingen krise om det er en kiloeller to over vil jeg tro!
Krissy78 Skrevet 10. desember 2008 #9 Skrevet 10. desember 2008 Nøtt og Trollunn, har dere unger fra før av selv? Det er faktisk ikke helt sånn at når unger kan gå selv så må en aldri bære de lenger...
MintCondition Skrevet 10. desember 2008 #10 Skrevet 10. desember 2008 Jeg er i uke 39 og bærer fortsatt 3-åringen min et stykke når det trengs, samt poser etc fra butikken. Det er da ikke farlig.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #11 Skrevet 10. desember 2008 Ja, men har måtte slutte å bære mellomste nå pga blødninger, jeg tør ikke. Minste derimot må jeg bare bære, han er kun straks 1,5 åg og dermed veldig liten enda. Mellomste på 4 år må ikke bæres, men han har ofte behov for det når han f.eks sovner i bilen (litt brutalt å bare slenge ham ut og forvente at han skal gå selv når han er helt i ørske), har slått seg osv. Normalt sett ville jeg bæt ham disse gangene (han veier vel ca 17 kg), men ikke nå. Minste veier bare ca 11 kg, så han er ikke så veldig tung.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #12 Skrevet 10. desember 2008 Hehe... Du kan umulig ha barn fra før? En 2 åring må bæres innimellom, det vil du nok se selv også en dag. De er fortsatt veldig små når de er bare 2 år gamle.
Pappas fultreffer :) Skrevet 10. desember 2008 #13 Skrevet 10. desember 2008 Jeg prøver å la være å bære for mye, men av og til så bare må man, da er det vel kanskje viktif at en bærer rett vertfall.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 10. desember 2008 #14 Skrevet 10. desember 2008 Jeg bærer det jeg er vant til å bære, men jeg prøver å begrense det siden jeg kan få vondt i bekkenet av det. Jenta på 3,5 har blitt løftet ut av sprinkelsenga til nå (nettopp fått stor seng omsider) og hun blir jo løftet om hun trenger trøst etter å ha falt feks. Men bæring over lengre strekk dropper jeg. Ting som er tyngre enn det jeg er vant til å løfte/bære blir droppet, så jeg er litt ubrukelig på jobb for tiden...
meg & to små vampyrer Skrevet 10. desember 2008 #15 Skrevet 10. desember 2008 he he, jeg bærer toåringen om han f.eks. setter seg ned og nekter å gå midt i trafikken. ser det som en fordel ¨å bære ham bort fra bilene:) eller om han sovner i bilen. eller fordi han vil ha litt kos.
Gjest Skrevet 10. desember 2008 #16 Skrevet 10. desember 2008 Haha, 2åringer kan jo gå selv:p Jatta...
Banshee Skrevet 10. desember 2008 #17 Skrevet 10. desember 2008 Hehehe, jeg måtte inn fra dib å titte jeg med ;o)
Ylva og Mathilde Skrevet 10. desember 2008 #18 Skrevet 10. desember 2008 BÆRER 2-ÅRINGEN JA!! Som sagt, veldig ugreit når de konstant farer i allle andre retninger enn man egentlig skal, eller når man har stått der i pissregnet og sagt, 'nei, ikke mer bading i vannpytten nå, nå skal vi spise middag' i en halvtime. Hvis bare ørene hadde begynt å fungere samtidig som motorikken ville jeg sluppet å bære 2-åringen..
Grigri m/3 gutter Skrevet 10. desember 2008 #19 Skrevet 10. desember 2008 Pga bekkenløsning som aldri gikk helt over og vond rygg har jeg bært førstemann veldig lite. Han var stor når han ble født, og er det ennå, han er to år og ca 16 kg nå. Han går inn og ut av sprinkelsenga selv(skal skifte til stor seng nå), og jeg har bare bært/løftet ham når han har slått seg og når han er vrang og legger seg på golvet, kosebæring gjør jeg ikke, han får sitte på fanget for å kose. Så det er fint mulig å ikke bære på en toåring så mye, men han er jo vant til det fra starten. Nå som jeg er gravid igjen kan jeg ikke ha ham med i butikken eller på biltur i og med at jeg ikke får ham i bilsetet eller handlevogna uten problemer. Tror ikke du skader barnet i magen med å løfte, men det er anstrengende for kroppen din, og du bør heller få hjelp til bæring og løfting. Kan du ikke trille handlevogn til bilen din?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 10. desember 2008 #20 Skrevet 10. desember 2008 Man kan fortsette å bære like mye som man er vant til fra før - dvs har du et tungt yrke kan du fortsette med det så lenge kroppen godtar det. Jeg jobber i bhg, så det blir en del bæring og løfting igrunn.
corleone Skrevet 10. desember 2008 #21 Skrevet 10. desember 2008 Hihi, enda en her som bærer 2-åringen. De kan riktignok gå men må hjelpes inn og ut av bilen, inn og ut av sengen, oppå stellebordet og av og til blir det "bare" kos de trenger ) That´s life:)
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 11. desember 2008 #22 Skrevet 11. desember 2008 Ehe, må bare signere at jeg bærer 20mnd'ingen når jeg må.. Når hun bare SKAL disse og du skal på jobb, eller du bare ikke gidder å bruke en halv time på å gå opp trappene til leiligheten, inn og ut av bilen og senga etc.. ja da blir det bæring da. Klart man kan "venne unger til" å ikke bli bært, men noen ganger får tidsklemma ta over for de fleste.
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 11. desember 2008 #23 Skrevet 11. desember 2008 Jeg går å bærer på min sønn på 10 mnd, han kan jo ikke gå selv enda så har ikke så mye valg der! men syns det går greit, er 21 uker;)
minimegogtrollet Skrevet 11. desember 2008 #24 Skrevet 11. desember 2008 hahaha:-) de små beina blir jo litt trettere enn våres Nøtt og Trollunn:-) dessuten trenger barna litt voksen kontakt også:-)
KlemC 3småUnder3år Skrevet 11. desember 2008 #25 Skrevet 11. desember 2008 Vel.. bærer på mine to på 15 kilo og rundt 9 kilo.. i tillegg til ved, marvarer osv..... ikke noe latmansliv akkurat nei hehe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå