Sunnmøringen Skrevet 9. desember 2008 #1 Skrevet 9. desember 2008 Ligger med feber, kroppsverk og hodepine. Skal naturen ordne opp i dette selv eller kan jeg ta paracet med god samvittighet??
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #3 Skrevet 9. desember 2008 Sorry. En sytete sunnmøring overlever uten paracet eller andre legemidler. Og det er i hovedregelen det beste for babyen.
wegie Skrevet 9. desember 2008 #4 Skrevet 9. desember 2008 Bedre for fosteret at du tar Paracet enn at du ligger med feber
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #5 Skrevet 9. desember 2008 Hvor står det? At fosteret inte mår bra av mors feber?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 9. desember 2008 #6 Skrevet 9. desember 2008 Jeg har i allefall fått beskjed av jordmor om at jeg får feber, skal jeg ta paracet!
anjaslilje Skrevet 9. desember 2008 #7 Skrevet 9. desember 2008 jordmor sa til meg at det er bedre at du tar paracet enn at man går å har vondt. det gagner hverken deg eller barnet. ta paracet med god samvittighet.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #8 Skrevet 9. desember 2008 Da ville jeg utfordret disse jordmødrene til å undersøke litt mer om det finnes nyere medisinsk forskning rundt paracet. Både i forhold til virkning på immunforsvar i eller utenfor kombinasjon med antibiotika. Og hva med siste tids avisoppslag mht forekomst av astma hos barn som har fått paracet. Er det en risiko som ikke er blitt tatt på alvor enda fordi vi ikke vet nok? Og er det da bedre for ungen å få paracet i magen enn utenfor? Og hvorfor spiser vi så mye mer paracet nå enn før? Har vi mer vondt, eller er det bare at vi ikke skal kjenne det minste ubehag? Medisinsk SPA for mor, komfort foran alt? Vi snakker om milde smertestillende midler her, ikke livsnødvendig medisin. Du knerter ikke store smerter med disse pillene. Og tenk på bekkendamene, de får ingenting, og knivene skjærer for hvert skritt. Så ble det et lite motinnlegg fra meg i kveld damer, Kanskje til ettertanke?
smaa-fisk Skrevet 9. desember 2008 #9 Skrevet 9. desember 2008 Ja til paracet! Jeg var syk i uke 22. Fikk beskjed av legen at parecet kunne jeg ta opptil 6 i døgnet. Jeg prioriterte å ta to før jeg skulle legge meg.
FruMamma med nr 2 Skrevet 9. desember 2008 #10 Skrevet 9. desember 2008 Ja paracet kan du ta og følg vedlegget sa jordmor og legen min. Det er faktisk de som må gå på livsnødvendige medisiner hele svangerskapet også. Og når du har feber, så blir babyen i magen overopphetet også, så ved feber skal du ta paracet for å få ned tempen.
Gjest Skrevet 9. desember 2008 #11 Skrevet 9. desember 2008 Det forundrer meg litt at ingen her i kveld stiller kritiske spørsmål til legenes og jordmødrenes anbefalinger. Det er ny forskning rundt paracet. Og det er grunn god nok til å pirke litt i gamle anbefalinger. Hva om man stiller noen spm til disse fagpersonene? Ber dem undersøke saken og komme tilbake med en vurdering som også tar hensyn til nyere forskning? Det skader ikke at de gjør en grundig jobb av og til.
Guttemamma75 Skrevet 9. desember 2008 #12 Skrevet 9. desember 2008 Skjønner utgangspunktet ditt alienbud men enn så lenge er paracet et godkjent preparat som kan brukes mot feber, smerter etc. Hvorvidt man bør ta paracet er i stor grad opp til den enkelte ettersom paracet er reseptfritt og man ikke må til lege for å få det. Noen har nok ganske lav terskel for å ta de, mens andre har høyere terskel... Nå har det jo faktisk blitt skjerpet inn når det gjelder paracet og max dosering er nå 6 tbl i døgnet mot 8 tidligere... Når det gjelder feber i svangerskapet så er det riktig som en skrev over her - det er fortsatt anbefalt å ta febernedsettende ved feber...
Thessa og Bebbis Skrevet 9. desember 2008 #13 Skrevet 9. desember 2008 Tror virkelig ikke legene hadde anbefalt å ta paracet hvis det var noe som helst risiko?! Legen min utfører ikke vanlig GU på meg engang da det har en minimal sjanse for å utløse spontanabort. Jeg stoler såpass på henne at jeg har valgt å ta paracet etter å ha rådført meg med henne. Når det er et jævla hysteri over salami pølse er det kanskje vi som er over informerte! Syns det er et forbanna hysteri! Og selvom folk i gamle dager ikke brukte paracet ser ikke jeg på meg selv som slem fordi jeg tar to for å sette ned feber og smerter i hode og nakke. Må jo være hundre ganger bedre for barnet at mor får søvn og hvile enn ikke? Det er ihvertfall legenes mening. Og jeg velger heller å tro på det, enn på noen som bare tror...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå